مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مدیریت بحران گلستان مطرح کرد:

دخل و تصرف غیرمجاز به دیواره رودخانه‎ عامل اصلی تشدید خسارات سیل

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به سیل ۱۷ شهریور، بر ضرورت حفاظت از دیواره‎ها و حریم رودخانه‎ها تأکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه با وجود دخل و تصرف غیرمجاز به دیواره و حریم رودخانه‎ها ‎بی‎فایده است.

دخل و تصرف غیرمجاز به دیواره رودخانه‎ عامل اصلی تشدید خسارات سیل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، صادقعلی مقدم بعد از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان کردکوی که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: لایروبی رودخانه‎ها به دلیل انباشت ایجاد شده در جریان سیلاب امری ضروری است.

    وی با اشاره به سیل 17 شهریور ماه در کردکوی، گفت: از سنوات گذشته تاکنون بارندگی و آب‌گرفتگی در این مناطق وجود داشته است و این امر مسأله تازه‎ای نیست اما علت اصلی در افزایش خسارات سیل دخل و تصرف غیرمجاز به دیواره رودخانه‎هاست.

    مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: با مشاهده و بررسی‎ای که از مناطق سیل‎زده داشتیم علت افزایش خسارت سیل در مناطق مختلف حتی مناطق مسکونی ناشی از دخل و تصرف غیرمجاز بوده است.

    مقدم با بیان اینکه لایروبی رودخانه‎ها یکی از رسالت‎های مدیریت بحران است، تأکید کرد: اینکه هرساله اعتبارات لازم برای لایروبی تخصیص داده و لایروبی انجام شود اما برای حفاظت از دیواره رودخانه‎ها اقدامی صورت نگیرد، انجام لایروبی بی‎فایده است.

    مدیرکل مدیریت بحران گلستان با تأکید بر اینکه در حفاظت از دیواره‎ها و حریم رودخانه‎ها باید توجه ویژه‎ای شود، ابراز داشت: باید عوامل و علل ایجاد چنین ناهنجاری‎هایی شناسایی و با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

    وی اظهار داشت: در صورت عدم پیشگیری در دخل و تصرف غیرمجاز دیواره رودخانه‎ها، انجام لایروبی رودخانه‎ها نیز به یک معضل تبدیل می‎شود.

    مقدم با اشاره به استفاده از نیوجرسی در جاده‎ها، گفت: نیوجرسی به طور متوالی آسیب‎هایی را به این منطقه وارد کرده است از این رو نیازمند بررسی و کار کارشناسی است تا با بازنگری صورت‌گرفته مشکلات این بخش برطرف شود.

    مدیرکل مدیریت بحران گلستان با تأکید بر ضرورت گسترش بیمه شهری و روستایی، بیان کرد: در خصوص بیمه اقداماتی در استان انجام شده که امیدواریم این مهم در مناطق روستایی و شهری عملیاتی شود.

    وی با بیان اینکه پس از وقوع حوادث پیگیری دریافت تسهیلات از محل اعتبارات ملی امری زمان‌بر و طولانی است، خاطرنشان کرد: مسأله پوشش بیمه‎ای از مسائل مهمی است که باید به طور جدی پیگیری و عملیاتی شود تا در زمان وقوع حوادث فرایند بهبود مشکلات ناشی از حادثه تسهیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو