مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم خبر داد:

افزایش معاملات املاک در استان قم

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت:‌ امسال تعداد معاملات املاک در استان نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش معاملات املاک در استان قم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مشاورین املاک استان قم اظهار کرد:‌ حدود 1300 واحد با پروانه در عرصه مشاور املاک در سطح استان قم فعالیت دارند،‌ اما ما در این عرصه با حدود 150 واحد بدون پروانه مواجه هستیم که اخطارهای لازم به آنها از سوی اتحادیه داده شده است.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم ادامه داد:‌ کاهش خرید و فروش املاک موجب کاهش فعالیت مشاورین املاک در سطح استان شده است،‌ به همین دلیل تعدادی از مشاورین املاک استان قم پروانه خود را ابطال کردند و برخی دیگر از آنها هم به دلیل رکود بازار املاک برای تامین هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

    وی در خصوص بازار اجاره املاک در استان قم تصریح کرد:‌ امسال هزینه اجاره در سطح استان نسبت به سال‌های گذشته رشد زیادی نداشت و افزایش اجاره‌ها مبلغ محدودی بود،‌ از آن سو هم بسیاری از مستاجرین سعی کردند که قراردادهای خود را تمدید کنند و امسال آمار معاملات اجاره املاک در سطح استان قم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.

    شکری با اشاره به بازار خرید و فروش املاک استان قم اظهار کرد:‌ امسال تعداد معاملات املاک در سطح استان قم نسبت به سال گذشته حدود 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرد،‌ اگرچه که افزایش خرید و فروش املاک در تمام مناطق شهر قم مشهود است،‌ اما خرید و فروش آپارتمان‌های منطقه پردیسان به دلیل متراژ کم و ارزان بودن رونق بیشتری نسبت به دیگر مناطق قم دارد.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم ادامه داد:‌ به دلیل رکودی که در بازار مسکن به وجود آمد،‌ ساخت و ساز هم در سطح استان قم کاهش بسیار زیادی داشته است،‌ چون سازندگان مسکن پس از ساخت آن برای فروش واحدهای مسکونی خود با مشکل مواجه هستند.

    وی در خصوص رکود بازار مسکن تصریح کرد:‌ رکود به وجود آمده ناشی از گران بودن واحدهای مسکونی است،‌ از آن سو هم تسهیلات کافی و مناسب از سوی سیستم بانکی برای خرید واحدهای مسکونی به مردم پرداخت نمی‌شود و مردم به دلیل افزایش قیمت مسکن توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند.

    شکری با اشاره به گران بودن قیمت مسکن اظهار کرد:‌ چند سال پیش قیمت واحدهای مسکونی افزایش بسیار زیادی داشت که همین مساله منجر به ایجاد رکود در بازار مسکن شد،‌ اگر مسؤولان همین سیاست کنونی خود را در بازار مسکن دنبال کنند،‌ به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک هم شاهد افزایش خرید و فروش واحدهای مسکونی در سطح کشور باشیم.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم ادامه داد:‌ برای رونق بازار املاک باید سود بانکی تک رقمی شود تا مردم به جای پس انداز پول‌های خودشان در بانک،‌ به سراغ خرید واحدهای مسکونی بروند و بازار مسکن دوباره رونق پیدا کند.

    وی در خصوص قیمت واحدهای مسکونی در آینده تصریح کرد:‌ به نظر من املاک به اندازه‌ای طی سال‌های گذشته گران شده‌اند که ما به زودی در آینده نزدیک دوباره شاهد رشد صعودی قیمت واحدهای مسکونی نخواهیم بود،‌ البته قیمت املاک شهر قم نسبت به شهرهای دیگر تا حدودی مناسب است.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم با اشاره به واحدهای خالی در سطح استان اظهار کرد:‌ مسؤولان باید براساس نیازهای هر منطقه پروانه ساخت واحدهای مسکونی را صادر کنند،‌ اکنون ما در برخی از مناطق شهر قم شاهد واحدهای مسکونی نوساز خالی از سکنه هستیم که مشتری هم برای خرید این واحدهای لوکس و گران وجود ندارد. باید صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی از سوی شهرداری براساس یک برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو