مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰ درصد بنگاه‌های املاک تهران مجوز ندارند

عصر ساختمان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه "۳۰ درصد بنگاه‌های املاک شهر تهران مجوز ندارند" گفت: با دیوار دشمنی نداریم، اما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

۳۰ درصد بنگاه‌های املاک تهران مجوز ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل ازتسنیم؛ داوود بیگی‌نژاد با یادآوری اتحادیه‌ مشاوران املاک این اختیار را ندارد کسانیکه می‌خواهند وارد این مجموعه شوند آنالیز کرده و اجازه ورود به آنها ندهد، اظهار کرد: طبق قانون هر کسی می‌تواند وارد صنف مشاوران املاک شود.

    وی ادامه داد: امروز در 20 منطقه شهری تهران با احتساب شمیران حدود 12 هزار مشاور املاک داریم. اگر این عدد را در 5 ضرب کنیم تعداد شاغلان در صنف مشاوران املاک به‌دست می‌آید که حدود 60 هزار نفر هستند. البته به این رقم هم 30 درصد مشاوران املاک غیرمجاز را باید اضافه کنیم.

    وی با بیان این‌که در مجموع حدود 80 هزار مشاور املاک در  تهران مشغول به فعالیت هستند،‌اضافه کرد:‌ در این بین یک موضوع مهم دیگری در این حوزه وجود دارد که آنهم افرادی است که به‌صورت گمنام در این بخش فعالیت می‌کنند، یعنی در فضای مجازی.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که فعالیت این افراد خیلی خطرناک است، گفت: آنهایی که بدون پروانه در مکانی فعالیت می‌کنند خیلی از این گمنام ها محترم‌تر هستند.

    بیگی‌نژاد با یادآوری برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی مشاوران املاک دارای پروانه و غیرمجاز، گفت: مسئله مهم‌تر ساماندهی فضای مجازی است؛ امروز اپلیکیشن‌ها بدون هویت‌سنجی و بدون شناخت از مشتری پذیرش آگهی دارد. اتفاقی که می‌افتد این است که از نظر امنیتی( کاری به اقتصادی نداریم که آنهم تبعات بسیاری دارد) مردم بعضاً دچار چالش می‌شوند.

    وی با بیان "با دیوار عنادی نداریم اما باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم" اظهار کرد: دیوار به‌نوعی مرجع شده و هر آن کس که می‌خواهد در موضوع قیمت تصمیم بگیرید به دیوار مراجعه می‌کند. اما آیا نباید اپلیکیشنی که مرجع شده ساماندهی شود؟ آیا نباید افراد مراجعه کننده به این اپ، راستی‌آزمایی شوند؟ آیا مجوز دارند، آیا هویت‌سنجی شده‌اند؟

    وی بیان کرد:‌اتحادیه مشاوران املاک به دنبال کمک به حاکمیت است، وقتی حاکمیت تصمیم گرفته به موضوع مسکن وارد شده و کار انجام دهد باید به آنها دیتا بدهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو