مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی یک فناوری غول آسای دیگر در خانه ها

عصر ساختمان- پژوهشگران اخیرا یک فناوری را اختراع کرده اند که از آن با عنوان " فناوری بزرگ بعدی در خانه" یاد می کنند، این سیستم به کاربران خود این امکان را می دهد که اجسام عادی را چون یک پاکت نامه و یخچال را به تبلت تبدیل کنند .

معرفی یک فناوری غول آسای دیگر در خانه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از سایت خانه، پژوهشگران بریتانیایی فناوری جدیدی عرضه کرده اند که می تواند هرچیزی را به یک تبلت رایانه ای به سبک آی پد تبدیل کند.

    این دو دانشجوی بریتانیایی فناوری را اختراع کرده اند که از آن با عنوان " فناوری بزرگ بعدی در خانه" یاد می کنند، این سیستم به کاربران خود این امکان را می دهد که اجسام عادی را چون یک پاکت نامه و یخچال را به تبلت تبدیل کنند.

    آنها این فناوری را در نمایشگاه ویژه فناوری دانشجویان دکترا به نمایش گذاشتند. این نوع آوری توسط جان هاردی و کارل الیس 25 ساله از دانشگاه لنکستر ارائه شده است.

    این سیستم از نرم افزاری به نام نمایشگرهای Ubi استفاده می کند که دربرگیرنده یک پروژکتور، یک دوربین عمقی و یک رایانه است تا صفحات لمسی تعاملی را در هرکجا و روی هرچیزی بسازد.

    درحال حاضر این دستگاه یک نمونه اولیه است و تمام فناوری آن در یک جعبه بزرگ و حجیم قرار گرفته که باید مقابل اجسامی که قرار است به عنوان تبلت به کار رود قرار می گیرد.

    این فناوری از پروژکتوری استفاده می کند تا تصویر یک آی پد، ساعت زنگ دار و یا هر دستگاه دیگری را روی یک شی منتقل کند. یک وب‌کم که پیکسلها را به رنگهای قرمز، سبز و آبی می بیند با ژرفای مورد نظر جزئیاتی را که فرد درحال انجام آن است و حرکات آن را به رایانه ارسال می کند.

    این رایانه از یک نرم افزار برای دنبال کردن انگشتان کاربر استفاده می کند تا کارهای مورد نظر وی انجام شود، به این معنا که یک کاربر می تواند تخت خود را به یک دفتر کار با فناوری بالا تبدیل کند و کارهای روزمره خود را بدون این که مجبور باشد تخت را ترک کنند انجام دهد.

    این دو دانشجو برای گسترش کار خود و عرضه آن به صورت تجاری که در حال حاضر مورد حمایت دانشگاه قرار دارد ابراز تمایل کرده و امیدوارند که با توسطه این طرح جعبه بزرگ خود را به اندازه یک تلفن هوشمند کاهش دهند.

    در ویدئویی که این فناوری را نشان می دهد یک ساعت زنگ با لمس یک گوشه تخت خاموش می شود و سرتیتر اخبار سایت انتخابی در قسمت بالای سر تخت به نمایش در می آید.

    هاردی گفت: زیبایی این بسته نرم افزاری این است که صفحه نمایشهای تعاملی سریع و ساده ای می سازد. درحالی که زندگی ما هر روز بیشتر دیجیتالی می شود، ما نیاز داریم که دنیای دیجیتال را با زندگی فیزیکی خود ترکیب کنیم.

    وی اضافه کرد: تلفنهای داخل جیب و صفحه نمایشهای روی میز الزاما بهترین روش دیجیتالی نیستند چرا که آنها بسیار محدود کنده است. این دانشجوی دکترا اعتقاد دارد که این فناوری روزی به قدری کوچک می شود که داخل یک لامپ جای می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو