مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

نوسازی بافت‌های فرسوده با مدل "زمین صفر"

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: طی مذاکراتی که با انبوه‌سازان داریم در حال نهایی کردن مدلی تحت عنوان «زمین صفر» هستیم که فعلا در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اجرا می‌شود.

نوسازی بافت‌های فرسوده با مدل "زمین صفر"
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: در حال نهایی کردن یک مدل جدید هستیم که می‌تواند امتیاز خوبی برای ورود انبوه‌سازان برای مشارکت با دولت باشد و آن مدل زمین صفر است. بدین صورت که ما اراضی و املاکی که در محدوده‌های هدف در اختیار داریم را با قیمت صفر در دوره مشارکت ساخت در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهیم و با آنها توافق می‌کنیم که با رقم ثابت سود در پایان دوره سهم خود را بردارند و هرچه باقی ماند عایدی دولت شود تا از طریق آن پروژه‌های بعدی را تعریف کنیم.
    وی افزود: درخواست ما از انبوه‌سازان این است که فعالیت و مشارکت بیشتری در نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از خود نشان دهند؛ زیرا با وجود ارایه بسته‌های تشویقی و تسهیلات متنوع از سوی دولت، عکس‌العمل چندانی را از سوی انبوه‌سازان شاهد نیستیم.
    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: بیش از یک سال از تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری با انبوه‌سازان می‌گذارد اما به نظر می‌رسد انبوه سازان  نقش مربوط به خود را تقبل نمی کنند. انبوه‌سازان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که  پیمانکار نیستند و توقع این است که رسالتی به عنوان توسعه‌گر در محدوده بافت‌های فرسوده ایفا کنند.
    ایزدی با بیان این‌که بر اساس اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، پیشنهادی را به توسعه‌گران صنعت ساختمان در قالب دستورالعمل ارایه دادیم خاطرنشان کرد: ما به انبوه‌سازان نوسازی تکدانه را توصیه نمی‌کنیم بلکه ترجیح می دهیم آنها در مشارکت با مردم به اشکال مختلف، از طریق پس‌انداز خرد، تسهیلات یا هر اقدام دیگر شرایطی را فراهم کنند تا به عنوان متولی بهسازی و نوسازی وارد عمل شوند اما متاسفانه انبوه‌سازان غالبا انتظارشان این است که ما به آنها کار سفارش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو