مدیران خودروعصر اعتبار

‌عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

هویت فراموش‌شده قزوین را می‌توان با هنر احیا کرد

عصر ساختمان- ‌عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: قزوین شهر تاریخی با هویت‌های فراموش‌شده فراوانی است که با استفاده از شیوه‌های مختلف هنر می‌شود این هویت را احیا و به نسل آینده منتقل کنیم.

هویت فراموش‌شده قزوین را می‌توان با هنر احیا کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ‌ایسنا، حسین صلح‌جو اظهار کرد: هنر در اصل حرفه‌ای است که با زیبایی‌های خاص آن می‌شود از موهبت الهی بهره برد، در حقیقت به‌وسیله هنر و با استفاده از زیبایی‌ها و راستی‌آزمایی‌ها می‌شود از نعمات الهی بهره‌های فراوانی برد و حرف دل و تفکر قشرهای مختلف جامعه را بیان کرد.

    وی افزود: هنر زبان انتقال مفاهیم و خواستگاه قلبی هر فردی است که به شیوه‌های مختلفی از قبیل تئاتر، بازیگری، نویسندگی، فیلم‌نامه‌نویسی، تعزیه صورت می‌گیرد که طی آن هرکس با توجه به نوع تخصصی که آموزش می‌بیند بتواند آثار ماندگاری ایجاد کند.

    عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با استفاده از هنر می‌توان هویت هر شهر را احیا کرد، در استان قزوین هویت‌های فراموش‌شده زیادی وجود دارد که سال‌ها است، گردوخاک می‌خورد و بعضی از آن‌ها نیز زیر خروارها خاک دفن شده است، هنر می‌تواند با شیوه‌های مختلف این هویت‌ها را احیا و به نسل جدید منتقل کند.

    وی یادآور شد: یکی از هنرهایی که با استفاده از آن می‌شود هویت شهر را احیا کرد هنر تئاتر است، تئاتر هنری در زمینه‌های مختلف است که می‌توان از آن به‌عنوان یک هنر سنتی و پایدار در کشور نام برد، چراکه تئاتر درگذشته در کشور حرف اول را می‌زد، اما امروزه با توجه به موضوعات و برندهای ایجاد شده در حاشیه قرارگرفته است.

    صلح‌جو خاطرنشان کرد: توسط هنر تئاتر می‌شود، بسیاری از خواسته‌های درونی و قلبی جامعه و هویت قزوینی بودن را آموزش داد و منتقل کرد، استان قزوین درگذشته هویت‌های فراوانی داشته است، به‌خصوص در علم رجال، به‌طوری‌که از زمان صفویه تاکنون شهر قزوین 3 هزار مجتهد اعلم با اثرهای متعدد داشته است.

    وی تأکید کرد: استان قزوین در ظرف 400 سال حدود 3 هزار مجتهد داشته است که امروزه با 900 عکس موفق شدند عکس علما و مراجع قزوین را احصا کنند، رجال و شخصیت‌های تاریخی قزوین که فراموش‌شده‌اند در عرصه‌های مختلفی از قبیل تاریخ، هنر و رسانه زحمات زیادی کشیدند به‌طوری‌که قزوین را درگذشته پایتخت کردند.

    عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: گذشتگان قزوینی آثار مختلفی بر جای گذاشتند که همچنان مورد افتخار ما است، سعدالسلطنه یکی از بناهای دوران صفوی است که ما امروز به آن فخر می‌فروشیم و در روز چندین نفر از شهرها و کشورهای مختلف از این بنا بازدید می‌کنند، ما باید تفکر کنیم که امروز ‌چه چیزی ساخته‌ایم که آیندگان بتوانند به آن افتخار کنند.

    وی یادآور شد: حمام بلور نیز یکی از بناهای تاریخی هویت شهر قزوین است که توسط شهرداری مرمت و بازسازی‌شده است، با توجه به اهمیت هنر در احیای هویت شهری، این حمام در اختیار هنرمندان بسیج شهر قزوین قرار داده‌شده است.

    صلح‌جو خاطرنشان کرد: برای احیای هویت و استفاده از این فضاها باید هنری همراه با تعهد داشته باشیم، چراکه هنر بدون تعهد تهی و بی‌ارزش است، هنرمندان ضمن استفاده از این فضا با تعهد باید برای معرفی داشته‌های گذشته و آموزنده‌های آینده تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو