مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در قزوین

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه املاک استان قزوین با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در استان قزوین اعلام کرد: هر مترمربع واحد مسکونی در جنوب شهر سه و نیم و در شمال شرق قزوین ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در قزوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، یوسف عبدی، رئیس اتحادیه املاک استان قزوین  اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر تولید مسکن نداشتیم تقاضا در بازار این بخش زیاد است؛ درعین‌حال با رکود در این بخش مواجه هستیم که ناشی از عدم قدرت خرید است.

    وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های معاملات ملکی از وضعیت موجود ناراضی هستند، افزود: در شش ماه نخست سال جاری شاهد رکود بودیم در حال حاضر تقاضا وجود دارد و طی دو ماه اخیر نیز قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان 10 درصد افزایش داشته است.

    رئیس اتحادیه املاک استان قزوین تصریح کرد: میانگین قیمت هر مترمربع زمین در سُرتک 13 تا 14 میلیون است و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه نیز 10 تا 11 میلیون تومان است.

    وی عنوان کرد: در جنوب شهر قزوین قیمت زمین و واحد مسکونی تفاوت ندارد و هر مترمربع واحد مسکونی سه و نیم تا چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    عبدی اشاره کرد: در شهرک کوثر و مینودر قیمت هر مترمربع زمین 6 تا هفت میلیون تومان است، همچنین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهرک کوثر 6.5 میلیون و در مینودر نیز پنج میلیون تومان است.

    وی گفت: قیمت زمین و واحد مسکونی در نوروزیان و پونک تفاوتی ندارد و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این مناطق هشت میلیون تومان است.

    رئیس اتحادیه املاک استان قزوین اعلام کرد: در شهرک دانش نیز قیمت هر مترمربع زمین 2.5 تا سه و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز سه و نیم تا چهار میلیون تومان است.

    وی با اشاره به اینکه در استان قزوین بیش از 1040 بنگاه‌ها معاملات ملکی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در آبان ماه 1845 قرارداد در بنگاه‌های استان ثبت‌شده که 1048 مورد مبایعه‌نامه و 776 قرارداد نیز اجاره‌نامه بوده است، همچنین چهار مورد انتقال سرقفلی، دو قرارداد پیش‌فروش، 2 قرارداد صلح و 13 قرارداد دیگر نیز طی این بازه زمانی به ثبت رسیده‌اند.

    عبدی با اعلام اینکه در آذرماه نیز 2501 قرارداد در استان ثبت‌شده است، ادامه داد: از این تعداد قرارداد 1639 مورد مبایعه‌نامه، 826 مورد اجاره‌نامه، 11 مورد اجاره به‌شرط تملیک، چهار مورد انتقال سرقفلی، یک قرارداد پیش‌فروش و 20 مورد شامل دیگر قراردادها تنظیم و ثبت‌شده است.

    رئیس اتحادیه املاک استان قزوین در پایان بابیان اینکه از ابتدا تا بیست و دوم دی‌ماه نیز 1995 قرارداد در استان ثبت‌شده است، یادآور شد: 1323 مورد مبایعه‌نامه، 642 قرارداد اجاره‌نامه، 13 مورد اجاره به‌شرط تملیک، چهار مورد انتقال سرقفلی، چهار مورد پیش‌فروش و همچنین 9 قرارداد دیگر نیز طی این بازه زمانی در قزوین به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار