مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۵۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده طی برنامه هفتم توسعه

عصر ساختمان- معاون وزیر راه با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه در نوسازی بافت های فرسوده گفت: در برنامه مذکور باید ۵۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد ساخته شود.

ساخت ۵۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده طی برنامه هفتم توسعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد آئینی باشه حالا به اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 636 هزار بنای ناپایدار در کشور داریم، اظهار کرد: در این بناهای ناپایدار حدود 5 میلیون و 965 هزار خانوار زندگی می‌کنند که سهم بافت فرسوده حدود سه و نیم میلیون خانوار است.

    وی افزود: تعداد کل جمعیت ساکن در بناهای ناپایدار کشور حدود 19 میلیون و 400 هزار نفر است که از این میزان سهم بافت‌های فرسوده حدود 12 میلیون نفر است.

    وی تصریح کرد: بنابر آمار حدود دو و نیم میلیون نفر در بافت‌های تاریخی و حدود 6 میلیون و سیصد هزار نفر نیز در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن هستند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه حدود 54 درصد از ابنیه ناپایدار کشور در بافت‌های فرسوده قرار دارند گفت: ساحت بافت‌های فرسوده حدود 45 درصد از مساحت کل کشور است.

    آئینی در ادامه میزان ناپایداری بافت‌های هدف در استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: بیشترین بافت فرسوده با حدود 75 درصد برای استان سیستان و بلوچستان است ستان‌های یزد خراسان جنوبی فارس و کرمانشاه نیز به ترتیب 72، 72، 69 و 67 درصد بافت فرسوده دارند.

    وی بافت فرسوده تهران را 18 درصد اعلام کرد و با اشاره به آمار نوسازی بافت های فرسوده طی 23 سال اخیر، اضافه کرد: از سال 79 تا سال 1402 ر مجموع حدود یک میلیون و صد هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور ساخته شده است.

    وی بیان کرد: بیشترین عملکرد اخت واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مربوط به سال 1402 با حدود 98 هزار واحد است.

    وی در ادامه به اهداف برنامه هفتم توسعه کشور در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بر اساس  اهداف برنامه هفتم توسعه باید 500 هزار واحد مسکونی در محلات اهداف بازآفرینی شهری کشور ساخته شود. به عبارت دیگر باید در برنامه پنج ساله هفتم توسعه سالانه 100 هزار واحد ساخته شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۱۰ ماه پیش
        آرشیو