مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۴

عصر ساختمان- رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود از افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، حمید پورمحمدی؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری امروز خود در رابطه لایحه بودجه 1404، اظهار کرد: بر اساس صراحت قانون در زمان مقرر، لایحه بودجه سال 1404 در روز اول آبان ماه تقدیم مجلس شد. بر اساس تجربه‌ای که در گذشته داشته‌ام، هر دولتی که در سال اول بودجه را به موقع به مجلس تحویل داد، در سال‌های بعدی نیز بودجه را به موقع ارائه کرد، امیدواریم در سال‌های آینده نیز اصلاحات ساختاری در بودجه یکی از مباحث مهم باشد. اولین و مهمترین مطالبه بحث یکپارچگی بودجه بود. روش‌های تهاتر و فروش نفت و برخی ردیف‌های بودجه دارای عدم شفافیت و یکپارچگی بود که در بودجه سال آینده این موضوع اصلاح شده است.


    وی افزود: 1404اولین سالی است که قانون برنامه هفتم اجرا می‌شود؛ بنابراین باید بودجه سال آینده انطباق حداکثری با قانون برنامه هفتم داشته باشد که این موضوع نیز در تدوین بودجه در نظر گرفته شده است. مبحث بعدی گزارش بودجه است، در گذشته گزارش‌ها از لحاظ شفافیت جامعیت کافی نداشتند؛ اما در بودجه سال آینده به سمت شناسه‌دار کردن همه پرداخت‌ها رفته‌ایم تا شفافیت، رصد پذیری و گزارش‌گیری بودجه افزایش یابد.


    پور محمدی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از اثر تورمی، روش هوشمندسازی بودجه و پرداخت‌های الکترونیکی با رویکرد ذینفع نهایی را اجرایی کرده‌ایم مورد بعدی مرتبط با اصلاح ساختاری است،  بودجه بر اساس ارقام واقعی نوشته شود؛ بنابراین مواردی مانند پرداخت به بازنشستگان و پرداخت‌های مربوط به گندم با ارقام واقعی تعیین شود.


    وی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که فعالین و کارشناسان اقتصادی دوست دارند بشنوند میزان نقش بودجه در رشد اقتصادی، کمک به تولید و ثبات اقتصادی است. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه تلاش کرده است تا بودجه اثر حداکثری بر رشد اقتصادی داشته باشد و همزمان به ثبات اقتصادی نیز کمک کند. تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

    پورسعیدخلیلی