مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت تعاونی انبوه سازی مسکن امیدآوران قدر در گفت و گو با عصر ساختمان عنوان کرد:

استفاده از یونولیت در ساخت سقف ها ؛ عامل اصلی افزایش سرطان

عصر ساختمان-یونولیت حاوی ماده ای به نام سیانیت است که این ماده کاملا سرطان زاست. یونولیت به کار رفته در سقف به مرور سیانیت از خودش متصاعد کرده و از گچی که روی آن کشیده شده رد می شود. صاحبان این خانه ها در طول زمان سیانیت تنفس می کنند. در واقع استفاده از یونولیت یکی از دلایل اصلی افزایش ابتلا به سرطان محسوب می شود.

استفاده از یونولیت در ساخت سقف ها ؛ عامل اصلی افزایش سرطان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    مدیرعامل شرکت تعاونی انبوه سازی مسکن امیدآوران قدر در گفت و گو با «عصر ساختمان» با بیان این که شرکت انبوه سازی امیدآوران قدر از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرده است؛ گفت: این شرکت تا کنون پروژه های بزرگی را احداث کرده که ساخت یک پروژه مسکونی 380واحدی از مهم ترین آن ها به شمار می رود. اکنون نیز در حال ساخت هتلی برای کانون بازنشستگان ارتش هستیم و در نظر داریم آن را تا 22 بهمن سا جاری افتتاح کنیم.

    دهگانی درباره این هتل گفت: بازنشستگان ارتش معمولا بیماری های خاص خودشان را دارند و  وقتی برای معالجه به تهران می آیند؛ هزینه اسکان فشار زیادی به آن ها وارد می کند. بنابراین کانون بازنشستگان ارتش تصمیم گرفت تا با ساخت هتلی مخصوص این افراد قدمی جهت رفاه حالشان بردارد.
    وی با بیان اینکه باراول است وارد کار هتلسازی شده ایم؛ اظهار داشت: سطح استاندارد ساخت هتل بالاتر از سایر ساختمان هاست و استحکام آن بیشتر مورد توجه قرار دارد. بعد زیبایی ساختمان نیز بسیار مورد توجه است زیرا ساختمان و نمای هتل باید جاذب مسافران و گردشگران باشد. همچنین باید هزینه بیشتری جهت مصالح معماری داخلی و بیرونی آن به کار برده شود.در زمینه تاسیسات هم سطح هتل از یک ساختمان معمولی خیلی بالاتر است برای مثال باید بهترین آسانسور را برای هتل نصب کنند.ساخت هتل شاید هم رده با بیمارستان نباشد اما از آن کمتر نیست.
    دهگانی در پاسخ به این که کشور ما در زمینه هتل سازی چقدر به استاندارد های روز دنیا نزدیک است؛ تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم بسیار کم.هتلسازی فرهنگ خاص خودش را دارد. با توجه به این که صنعت توریسم تا کنون در کشور ما رونقی نداشته سازندگان کمتر سراغ ساخت هتل رفته اند. این در حالی است که حجم مسافر پذیری اکثر هتل های ما مربوط به اوایل انقلاب و برای جمعیت 36 میلیون نفر است و پیدا کردن جا برای مسافران خارجی واقعا مشکل است.
    این کارشناس مسکن با بیان این که کشورما در زمینه استانداردهای ساخت و ساز از وضعیت قابل قبولی برخوردار است؛ تصریح کرد: می توان گفت در ساخت اسکلت ساختمان مشکل خاصی نداریم و شهرداری ها در این زمینه نظارت خوبی دارند.مشکل اصلی در این خصوص به دیوار سازی داخلی بر می گردد که هنوز از بلوک و آجر سفال که در موقع زلزله تولید آوار می کنند؛ استفاده می کنیم در حالی که باید به سمت استفاده از دیوارهای داخلی و پیرامونی سبک برویم تا هنگام  زلزله از شدت تلفات جانی کاسته شود.
    وی گچ برگ ها و کناف را جایگزین مناسبی برای دیوارهای بتنی دانست و گفت: آجرهای هولکس هم مناسب این کار هستند.در زلزله چند سال پیش تبریز شاهد بودیم که اسکلت سالم مانده بود اما ریزش دیوارها باعث مرگ ساکنان شده بود.
    وی استفاده از یونولیت برای سقف را ازاشکالات مهمی دانست که باید مورد توجه مسوولان امر قرار بگیرد و گفت: یونولیت حاوی ماده ای به نام سیانیت است که این ماده کاملا سرطان زاست. یونولیت به کار رفته در سقف به مرور سیانیت از خودش متصاعد کرده  و از گچی که روی آن کشیده شده رد می شود. صاحبان این خانه ها در طول زمان سیانیت تنفس می کنند. در واقع استفاده از یونولیت یکی از دلایل اصلی افزایش ابتلا به سرطان محسوب می شود.
    وی با تاکید بر این که باید یونولیت از سیستم ساخت و ساز حذف شود؛ اظهار داشت: مسوولان باید عدم استفاده از یونولیت را اجباری کنند و سقف ها با همان شیوه های قدیمی سفال ، آجر فوم بتنی یا فوم هایی که در آن سیانیت به کار نرفته باشد؛ ساخته شود.هر چند ممکن است هزینه آن کمی بالا باشد اما در عوض هزینه های درمان نیز کاهش پیدا می کند.
    دهگانی سال گذشته از ساخت پروژه عظیم هتل بیمارستان برج امیر خبر داده بود.وی در پاسخ به این که کار ساخت این پروژه به کجا رسید؛ اظهار داشت: بودجه ایی که برای ساخت پروژه پیش بینی کرده بودیم قرار بود از فروش یکسری واحدها تامین شود اما متاسفانه واحدها به فروش نرفت و موفق به جذب نقدینگی نشدیم.
    وی افزود: به همین دلیل سراغ دریافت وام از بانک مسکن رفتیم. بر اساس شرایط این بانک، باید سه طبقه از کار ساخته شود تا وام به آن تعلق گیرد.اما از آن جا که پروژه بسیار بزرگ است؛ ساخت سه طبقه آن نیاز به هزینه بسیار بالایی دارد بنابراین هنوز موفق به آغاز ساخت پروژه نشده ایم.
    وی ادامه داد: البته کارهایی انجام شده است.زیرا زمین روی تپه واقع شده و ما این تپه را صاف کرده و یک جاده ساخته ایم در نامه ایی به رئیس بانک مرکزی خواستیم این زیرساخت ها را به عنوان پیشرفت کار محسوب کنند که هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو