مدیران خودروعصر اعتبار

اتفاقی عجیب در صنعت هتل داری ایران

طراحی هتل در ایران رقابت را از هتل‌های شیکاگو و آنتالیا برد

عصر ساختمان:مجموعه‌ طراحی هتل‌هایی در ایران موفق شده در رقابت با هتل های بین‌المللی به عنوان برترین، در جایزه بزرگ انجمن طراحان بین المللی انگلیس مطرح شود.

طراحی هتل در ایران رقابت را از هتل‌های شیکاگو و آنتالیا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدای اقتصاد،توافق هسته ای و اجرای برجام، موجی از امیدواری را در صنعت گردشگری ایران به وجود آورده‌است. فعالان اقتصادی امیدوارند در حاشیه اجرای برجام و بهبود جو روانی در مورد سفر به ایران، صنعت گردشگری کشور با رونق تازه‌ای همراه شود.

    با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد که صنعت هتل‌داری ایران به دلایل مختلف توان همراهی با دوران تازه را ندارد. اما به تازگی مجموعه‌ طراحی هتل‌هایی در ایران موفق شده در رقابت با هتل های بین‌المللی به عنوان برترین در جایزه بزرگ انجمن طراحان بین المللی انگلیس دست پیدا کند.

    این اتفاق در شرایطی رخ داد که هتل های شناخته شده بین المللی مانند هتل کمپینسکی چانگشا، هتل رفلز جاکارتا، هتل رایشهف هامبورگ، هتل ایبیس استایل ادینبورگ، هتل لی کمپوس روسین (فرانسه)، هتل لونا 2 اشتودیوس بالی، سویس هتل بدروم، لوبو هتل مانیل، هتل و زمین تنیس رینوم گایا آنتالیا، هتل اسپای سیکس سنس اسپانیا، هتل سنتی چرچ سوئیت انگلستان، هتل اپیکورین شیکاگو، هتل تایتانیک شیکاگو و هتل ویرجین شیکاگو  نیز در این رقابت شرکت داشتند. این جایزه به عنوان یکی از معتبرترین جوایز بین المللی در زمینه طراحی هتل شناخته می شود. دریافت چنین نشانی  از سوی مهندس آقابابابی برای اولین بار توسط یک ایرانی در شرایطی رخ می دهد که همزمان با بهبود فضای بین المللی، امیدها به توسعه صنعت هتل داری در کشور زنده شده است.

    بیش از یک هزار و 100 هتل در ایران فعالیت می‌کنند. در میان این هتل‌ها تنها 25 مورد با پنج ستاره از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. نزدیک به 75 هتل 4 ستاره نیز در کشور فعال هستند. در همین حال فضای ایجاد شده، موجی از امید را به وجود آورده تا با رونق گردشگری در کشور، صنعت هتل داری نیز روند صعودی را پیش گیرد. این در شرایطی است که هتل‌داری ایرانی نیز منتقدانی دارد. با این وجود حضور هتل های ایرانی در لیست برترین‌های دنیا، موجب شده تا نگاه‌ سرمایه‌گذاران به سمت صنعت هتل‌داری در ایران تغییر کند. صنعت هتل‌داری در ایران به دلیل یک دهه تحریم‌ها و کاهش حضور گردشگران خارجی متناسب با پتانسیل های گردشگری کشور رشد نداشته‌است. با این حال حضور هتل‌های ایرانی در فستیوال های بین المللی و کسب عناوین جدید موجب شده تا گمانه‌زنی ها در مورد تقویت صنعت‌ هتل داری در کشور بیشتر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار