مدیران خودروعصر اعتبار

طرح مسکن ملی در انتظار اراده و تصمیم وزارت نفت

عصر ساختمان- عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه مسکن در صورت تعیین تکلیف وزارت نفت، منابع مالی مسکن ملی را تامین خواهد کرد.

طرح مسکن ملی در انتظار اراده و تصمیم وزارت نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «سید محمد صادقی» در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: طی مجوزهای صادرشده صندوق توسعه ملی در قبال دریافت حواله های نفتی مبلغ 2 میلیارد دلار در اختیار طرح مسکن ملی قرار خواهد داد.

    وی متذکر شد: صندوق توسعه ملی مجوزی برای ارائه تسهیلات به بخش مسکن را ندارد.

    صادقی افزود: طبق قانون بخشی از منابع نفتی در قالب حواله های نفتی برای توسعه مسکن در نظر گرفته شده است، ولی از آنجا که فرآیند حواله های نفتی به منابع زمانبر می‌باشد، صندوق توسعه ملی برای کمک به بخش مسکن در قبال دریافت این حواله های منابع مورد نیاز را در اختیار طرح ملی مسکن قرار خواهد داد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر صندوق توسعه ملی آمادگی واگذاری منابع را دارد و در انتظار اراده وزارت نفت برای اعلام زمان تبدیل حواله های نفتی به منابع مالی است.

    عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: مذاکرات برای اجرای این تصمصیم با بورس کالا، وزارت راه و شهر سازی و وزارت نفت انجام شده؛ ولی هنوز مقدار و میزان حواله های نفتی مشخص نشده است و امکان دارد حواله ها بر مبنای دلاری و یا حجم نفت تحویلی باشد.

    وی خاطر نشان کرد که حواله های تحویلی بین المللی خواهد بود.

    صادقی خاطرنشان کرد: تعهد وزارت نفت در قبال اجرای قرارداد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

    وی گفت: اگر زمان تبدیل حواله ها به مابع مالی یک سال هم طول بکشد هیچ مانعی برای صنودق توسعه ملی به وجود نخواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی