مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۳۷۲ واحد مسکن ملی در دهه فجر ۱۴۰۲

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: ۳۷۲ واحد مسکونی طرح مسکن ملی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

افتتاح ۳۷۲ واحد مسکن ملی در دهه فجر ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی عسکری بیستم مهرماه 1402 در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اینکه در دهه فجر سال جاری افتتاح 372 واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: 108 واحد مربوط به پروژه غدیر در اراک، 160 واحد در دلیجان، 20 واحد در تفرش، 4 واحد در پرندک، دو واحد در زاویه، 12 واحد در شازند، 20 واحد در کمیجان، 18 واحد در محلات، 10 واحد در فرمهین و در آشتیان، غرق‌آباد و نراق نیز هر کدام 6 واحد مسکونی، تا 22 بهمن ماه افتتاح می شود.

    به گزارش ایسنا، در این نشست افروز معاون بنیاد مسکن استان مرکزی به اجرای طرح نهضت ملی در روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح برای متقاضیان شهری که تمایل به سکونت در روستاها دارند، اجرایی می شود.

    وی افزود: در راستای اجرای این طرح در گام نخست 28 روستا در استان شناسایی شدند که سپس به 19 روستا رسید و در نهایت 4 روستا در اولویت اجرای طرح قرار گرفتند.

    افروز با اشاره به اجرای طرح در 4 روستا در شهرستان های خمین، خنداب، کمیجان و محلات گفت: در خمین روستای شهابیه انتخاب شد که 40 هکتار از اراضی آن در نظر گرفته شده و در صورت تایید در شورای مسکن و شورای برنامه ریزی استان روال قانونی اجرای طرح طی می شود.

    وی 20 هکتار از اراضی روستای دهنو در خنداب، 7.8 هکتار از اراضی روستای خمارباغی در کمیجان و 40 هکتار از اراضی روستای نخجیروان در محلات را برای اجرای طرح معرفی کرد و افزود: در قالب این طرح در چهار روستای مذکور، امکان ساخت 2500 واحد مسکونی پیش بینی شده است.

    وی اضافه کرد: در هر روستایی که اراضی و تقاضا باشد، اجرای طرح در دستور کار قرار می گیرد.

    به گزارش ایسنا، در این نشست مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر گفت: اعتبار سنجی برای 700 واحد در دستور کار قرار گرفته است، همچنین برای 1400 واحد نیز در حال اعتبارسنجی بانکی پیمانکاران هستیم، البته مشکلاتی با بانک ملت وجود دارد که اخیراً حل شده است و دریافت تسهیلات برای 5 هزار واحد در شهر مهاجران نیز تسهیل شده است.

    سعید میرزایی افزود: قراردادهای جدید ساخت مسکن، در واقع صنعتی سازی است و پیش پرداخت بیشتری برای پیمانکار نیاز است که باید سازوکار مناسبی برای آن تعریف شود چراکه تصمیم بر تحویل واحدها طی یک سال است و باید منابع مالی بیشتری در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه به زودی سند تک برگ شهر جدید امیرکبیر صادر می شود، گفت: برای 1131 واحد نیز در روزهای آینده سند صادر خواهد شد.

    میرزایی بیان کرد: پزشک شهر جدید امیرکبیر یک روز در میان در شهر حضور دارد و داروخانه نیز به شکل روزانه فعال شده است که البته هزینه مسئول داروخانه توسط دانشگاه علوم پزشکی تقبل نشد و مدیریت شهر هزینه ها را پرداخت می کند. برای اسکان پزشک نیز آماده ارائه خدمت هستیم، اما مسئله مهم، نبود دستگاه ATM در شهر است که شهروندان را به شدت دچار مشکل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو