مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال فروپاشی موضوع احتکار زمین است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی فروپاشی احتکار زمین را یکی از اهداف و برنامه‌ها دانست و گفت: بسیاری از زمین‌های اعطایی با همین هدف واگذار می‌شود.

وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال فروپاشی موضوع احتکار زمین است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا وسیما، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بیستمین یادواره 220 شهید بخش چهاردانگه ساری به ارائه توضیحاتی در خصوص راه‌های مواصلاتی مازندران پرداخت و گفت: حدود 49 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی آسفالت شده و نزدیک به 100 کیلومتر مانده است.

    بذرپاش آسفالت راه‌های روستایی را از اهداف وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: زندگی باکیفیت و ماندگاری در روستاها به عنوان هسته اقتصاد نیازمند توجه و رسیدگی به مشکلات است.

    وی افزود: تکمیل راه‌ها، آسفالت و بهبود کیفی آن‌ها تا پایان دولت سیزدهم هم دستور رئیس‌جمهور است و هم در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد تا ان شالله تا سال دیگر به برکت شهدا و برای توسعه زندگی مادران و فرزندان‌شان، بتوانیم خدمت کنیم.

    به گفته بذرپاش، واگذاری زمین و الحاق به طرح‌های هادی روستایی برای ماندن در روستاها از دیگر طرح‌های وزارتخانه است و با تسهیلات نظام بانکی عملکرد نسبتا خوبی در روستاها داشتیم که امیدواریم با استمرار آن، خود مردم برای ساخت مسکن اقدام کنند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله واگذاری اراضی در قالب طرح جوانی جمعیت در حال تحقق بوده و این غیر از واگذاری بالغ بر 400 هزار قطعه زمین‌ در شهرها و شهرستان‌ها به مردم است.

    وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال خبرهای خوبی از واگذاری زمین در روستاها اعلام شود چرا که واگذاری زمین برنامه اصلی دولت سیزدهم است.

    عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: نمی‌توان حرف از بازگشت به زندگی روستایی و ارزش افزوده زیست روستایی زد در حالی که نفس روستا با بسته بودن طرح‌های هادی بسته است.

    وزارت راه‌ و شهرسازی به دنبال فروپاشی موضوع احتکار زمین است
    وزیر راه و شهرسازی فروپاشی احتکار زمین را یکی از اهداف و برنامه‌ها دانست و گفت: بسیاری از زمین‌های اعطایی با همین هدف واگذار می‌شود.

    بذرپاش تاکید کرد: به عنوان وزیر راه و شهرسازی مسئول نظارت و کنترل واگذاری و همچنین ساخت و آسفالت جاده‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی هستم.

    وزیر راه و شهرسازی مازندران را سرزمین فرصت‌های لجستیکی و استراتژیک دانست که کمتر به آن پرداخته شده و تاکید کرد: در کنار نعمات گردشگری و توریستی، زیرساخت حمل‌ونقل باید تامین شود.

    وی ادامه داد: با محوریت بندر امیرآباد تصمیم‌های مهمی در حال اتخاذ است تا با ایفای نقش این بندر و ارتقا تجهیزات آن و همچنین اتصال شبکه ریلی به این بندر، رخدادهای مهمی برای کشور روی دهد.

    بذرپاش با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال به جنوب گفت: این فرصت به اندازه درآمدهای نفتی برای مردم و فرزندان ایران سودآور و امنیت‌بخش است.

    وی ادامه داد: این فرصت باید هرچه زودتر در قالب تکمیل راه‌های ریلی، جاده‌ها و اتصال کریدور شمال به جنوب شکوفا شود تا بنادر شمالی به بنادر جنوبی و همچنین دریای شمال به جنوب وصل شود.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور شمال به جنوب از بندر شهید رجایی در جنوب آغاز شده و تا شمال ادامه دارد و در همین زمینه نیز توافقی با روس‌ها انجام شده است.

    اتصال شلمچه به بصره در حال تحقق است
    به گفته بذرپاش، قرارداد اتصال شلمچه به بصره به عنوان یک آرزو و هدفی پنجاه ساله در شرف تحقق است و تلاش می‌کنیم تا دو سال بعد اجرایی شود تا در سال‌های آینده زوار امام حسین(ع) به راحتی به زیارت بروند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل کریدورهای ریلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها بوده و توسعه آن منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی