مدیران خودروعصر اعتبار

رکورد طولانی‌ترین افتتاح جاده‌ای در ۱۰ سال اخیر شکسته می‌شود

عصر ساختمان- با افتتاح آزادراه ۲۱۰ کیلومتری شیراز- اصفهان رکورد طولانی ترین افتتاح جاده‌ای حداقل در ۱۰ سال اخیر شکسته می‌شود؛ چراکه در دهه ۹۰ در بخش جاده‌ای بیشتر افتتاحیه‌های آزادراهی در محدوده ۱۰۰ تا حدود ۱۶۰ کیلومتر بوده است.

رکورد طولانی‌ترین افتتاح جاده‌ای در ۱۰ سال اخیر شکسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، افتتاح آزادراه اصفهان- شیراز که مرتغ ترین پل آزادراهی را داراست تا پایان شهریور ماه محقق می‌شود.

    پل شهید قاسم سلیمانی مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور که حدود 120 متر ارتفاع دارد، یکی از ویژگی‌های خاص این آزادراه است. همچنین طولانی‌ترین رویه بتنی به طول 50 کیلومتر در این آزادراه ساخته شده است.

    از این نظر که در دهه 90 در بخش جاده‌ای بیشتر افتتاحیه‌های آزادراهی در محدوده 100 تا حدود 160 کیلومتر بوده است، با بهره‌برداری از این آزادراه، رکورد طولانی‌ترین افتتاح جاده‌ای حداقل در 10 سال اخیر شکسته می‌شود.

    در چند دهه اخیر در بحش ریلی در چندین مسیر افتتاحیه‌های تا 230 کیلومتری هم داشتیم اما بخش جاده‌ای از افتتاح همزمان راه به طول بیش از 200 کیلومتر محروم بوده است.

    این آزادراه که تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد موجب کاهش مصرف سوخت بین 80 تا 130 میلیون لیتر خواهد شد و همزمان کاهش زمان سفر از اصفهان به شیراز را تا 2 ساعت کوتاه می‌کند.

    این آزادراه بخشی از کریدور شمال جنوب کشور است که در صورت جذب سرمایه گذار می‌تواند تا بوشهر ادامه پیدا کند.

    «محمود ملازینل» سرپرست معاونت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به برنامه افتتاح طولانی‌ترین آزادراه کشور در یک مرحله به طول 210 کیلومتر، گفته بود: البته آزادراه زنجان- تبریز طول بیشتری دارد و حدود 245 کیلومتر است، اما در چهار مرحله به بهره برداری رسید و آزادراه مذکور از این حیث که در 6 قطعه در یک مرحله به بهره برداری می‌رسد، عنوان طولانی ترین افتتاح آزادراهی را به خود گرفته است.

    به گزارش ایرنا، برنامه دولت این است که بعد از افتتاح این مسیر با ادامه محور به سمت اتصال به بوشهر، شبکه کریدوری کشور از شمال از طریق مرکز کشور به دریا متصل کند.

    کارشناسان معتقد هستند که آزادراه شیراز- اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که بهره‌برداری از آن ارزش اقتصادی قابل توجهی داشته و گام مهمی ترانزیت کالا از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو