مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

درآمدزایی ۲۵هزار میلیارد تومانی دولت از آزادراه غدیر

ساخت آزادراه در سال جاری ۲.۵ برابر شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال ۲۲۱ کیلومتر آزادراه ساخته شد که نسبت به سال های گذشته این عدد رشد ۲.۵ برابری دارد.

درآمدزایی ۲۵هزار میلیارد تومانی دولت از آزادراه غدیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی در مراسم ویدیو کنفرانسی افتتاح آزادراه غدیر با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های ریلی، بزرگراهی و آزادراهی متعددی در حال ساخت است، گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال توسط رهبری با عنوان جهش تولید، تعدادی از پروژه‌ها را برای ساخت در اولویت قرار دادیم.

    وی ادامه داد: در بخش ریلی 8 پروژه به طول 1500 کیلومتر در اولویت قرار گرفت که 13 درصد شبکه ریلی موجود را شامل می‌شود. در بخش آزادراهی 9 پروژه به طول 660 کیلومتر که 27 درصد شبکه موجود را شامل می‌شود و در بخش بزرگراهی هم 77 پروژه به طول 1800 کیلومتر که 11 درصد شبکه بزرگراهی است، در اولویت ساخت قرار گرفت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمام این پروژه‌ها بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به مرور افتتاح خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: امسال 221 کیلومتر آزادراه ساخته شد که نسبت به سال های گذشته این عدد رشد 2.5 برابری دارد.

    وی با بیان اینکه طول آزادراه‌های کشورمان در حال حاضر 2685 کیلومتر است، گفت: تا 6 ماهه 1400 بیش از 600کیلومتر آزادراه دیگر تحویل خواهیم داد و تا به امروز در ساخت آزادراه ها رشد 32درصدی را تجربه کردیم.

    خادمی با بیان در طول دولت تدبیر 1000 کیلومتر آزادراه ساخته شد، اظهار داشت: طول آزادراه‌های کشور در این دولت 50 درصد افزایش یافت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزادراه‌های اطراف تهران گفت: آزادراه غدیر از جمله مهم‌ترین آزادراه‌های اطراف پایتخت امروز به افتتاح می‌رسد. قطعه دوم ازادراه تهران-شمال در حال ساخت است و روند بسیار خوبی دارد. ادامه ازادراه همت به عنوان کنارگذر کرج هم ساخته می شود.

    وی تاکید کرد: ازادراه غدیر با سرعت 130کیلومتر ساخته شده که این اولین ازادراه با این سرعت است که تحویل می دهیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به ارزش این پروژه اظهار داشت: ارزش روز این پروژه 7 هزار میلیارد تومان است که سهم دولت در این سرمایه گذاری 30 درصد و سهم قرارگاه خاتم‌الانبیا 70 درصد بود.

    خادمی درباره مزیت‌های ازادراه غدیر گفت: در سال اول بهره برداری طبق پیش بینی‌ها 30 میلیون مسافر از این مسیر عبور می‌کنند که این عدد در سال بیستم به 70 میلیون مسافر می‌رسد و همچنین برای میزان بار هم 80 میلیون تن پیش بینی شده است.

    ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه سالانه 100میلیون لیتر سوخت صرفه جویی خواهد شد.

    خادمی تاکید کرد: این پروژه برای دولت 25هزار میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار