مدیران خودروعصر اعتبار

فرونشست روزانه یک میلیمتر زمین در دشت های تهران

عصر ساختمان- نماینده مردم تهران در مجلس از فرونشست روازنه یک میلیمتر زمین در دشت های تهران خبر داد و بیان کرد: فرونشست زمین پدیده خطرناکی است و باید به نحوی کنترل شود، در تهران پدیده فرونشست زمین غالب و چشمگیر است.

فرونشست روزانه یک میلیمتر زمین در دشت های تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری با اشاره به بحران فرونشست در تهران، بیان کرد: علت فرونشست زمین کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی است، با کاهش سطح آب های زیر زمینی، فشردگی خاک رخ می دهد و به دنبال آن فرونشست زمین اتفاق می افتد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: زمانی که فرونشست زمین صورت می گیرد به زیر ساخت هایی که در زمین  مدفون شده مانند شبکه های مختلف آب، برق و گاز و مترو آسیب وارد می شود همچنین باعث شکست در فونداسیون ساختمان ها و سازه ها می شود و محیط را ناامن می کند. این امر تا جایی پیش می رود که زمین دچار ریزش خواهد شد و حفره بزرگی در زمین  شکل می گیرد.

    وی تاکید کرد: از این جهت فرونشست زمین پدیده خطرناکی است و باید به نحوی کنترل شود، در تهران پدیده فرونشست زمین غالب و چشمگیر است و روزانه یک میلیمتر فرونشست در دشت تهران که در اطراف شهر تهران قرار دارد، اتفاق می افتد.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس به موضوع فرونشست زمین وارد شده است، اظهار داشت: سازمان نقشه برداری زمین گزارشی از آثار پدیده فرونشست زمین در تهران ارسال تهیه کرده و گزارش ها متعددی در این زمینه آماده شده در حال حاضر طرحی از شورای عالی استان ها درباره جزییات فرونشست زمین و مسائل آن به مجلس رسیده است.

    شاکری بیان کرد: کمیسیون عمران در باره فرونشست زمین گزارشی تهیه کرد و در صحن علنی قرائت شد، این گزارش به مراجع مختلف ارسال کردیم. اصل قضیه این است باید از برداشت های بی رویه از آب های زیر زمینی به خصوص چاه های غیر مجاز برای آبیاری مزارع و هر مصرف دیگر جلوگیری شود.

    این نماینده مجلس درباره عدم تزریق آب زیرزمینی به چاه ها، گفت: در سطح شهر تهران به این علت که سطح معابر، کوچه ها، کانال ها و جوی های آب بتنی شده و غیر قابل نفوذ شده است بنابراین جذب آب های بارشی و سطحی صورت نمی گیرد به عبارتی تزریق آب زیرزمینی از این طریق بسته شده و باعث کمتر شدن سطح آب های زیر زمینی می شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: شهرداری دستورالعمل هایی برای نفوذ پذیر کردن سطوح عنوان شده اعلام کرده است با این حال مهم ترین مبحث جلوگیری از برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو