مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری دستگاه ها برای تخصیص اراضی جهت توسعه افقی شهر ها

عصر ساختمان- رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: همکاری دستگاه‌ها برای تخصیص اراضی مازاد دستگاه‌ها جهت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن افزایش یافته ویکی از الویت ها در این حوزه توسعه افقی شهر‌ها است.

همکاری دستگاه ها برای تخصیص اراضی جهت توسعه افقی شهر ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، استفاده از اراضی مازاد دستگاه ها طبق قانون جهش تولید یکی از مهم ترین برنامه های دولت در حوزه مسکن به شمار می رود که در این شرایط دولت برای ساخت وتوسعه افقی شهرها نیاز به تامین زمین دارد در این شرایط و طبق جلساتی که تاکنون برگزار شده و همچنین طبق همکاری های صورت گرفته برخی از دستگاه ها اراضی مازاد خود را معرفی کرده و اراضی که قابلیت سکونت بوده و دارای کاربری مسکونی هستند به وزارت راه وشهرسازی معرفی شده اند.

    اخیرا هم وزارت راه وشهرسازی در جدیدترین آمار خود اعلام کرده اند که همکاری دستگاه ها در تخصیص اراضی بسیار خوب شده و درصورتی که سامانه  سداد در این حوزه راه اندازی شود شاهد  تسریع در روند اجرای طرح های توسعه افقی شهرها خواهیم بود . یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در این حوزه همکاری کرده وزارت علوم بوده است که همین تخصیص اراضی باعث ساخت واحدهای مسکونی برای اعضای هیئت علمی و خوابگاه های متاهلی بوده است.

    در همین رابطه ارسلان مالکی گفت:  هزار  هکتار از اراضی مازاد دستگاه های مختلف از جمله وزارت علوم برای ساخت مسکن و خوابگاه های متاهلی استفاده خواهد شد.

    به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن،  متقاضیان نهضت ملی مسکن در این طرح می توانند از طریق ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن وهمچنین از طریق معرفی وزارت علوم برای ساخت مسکن به صورت واحدهای یک طبقه ای و همچنین احداث خوابگاه های متاهلی استفاده کنند.

    او می گوید: شناسایی اراضی مازاد یکی از مهم ترین برنامه های سازمان ملی زمین ومسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در این زمینه همکاری دستگاه های در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر شده است.

    براساس این گزارش احداث واحدهای نهضت ملی مسکن به ویژه در قالب توسعه شهرک های  افقی از مهم ترین برنامه هایی است که در این زمینه  تاکنون وزارت راه و شهرسازی با دستگاه های مختلف همکاری لازم را داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی