مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن نگرانی متقاضیان مسکن را برطرف کرد

عصر ساختمان- همزمان با کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد زمینه ساز تسریع روند ساخت و بهبود بازار مسکن می شود.

کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن نگرانی متقاضیان مسکن را برطرف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی کشور به شمار می رود که از 400 میلیون تومان حدود دو ماه گذشته با تصویب شورای پول و اعتبار به 550 میلیون تومان  در تمامی شهرهای بزرگ و کوچک افزایش یافته است؛ بنابراین میزان اقساط این تسهیلات خود یکی از مشکلات برای متقاضیان بود که روز گذشته در شورای پول و اعتبار نرخ این تسهیلات از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

    با کاهش  نرخ  سود  این تسهیلات میزان اقساط آن هم کاهش  یافت. به طوریکه با در نظر گرفتن اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت 20 ساله است، با کاهش 5 درصدی نرخ سود، در روش بازپرداخت پلکانی، متقاضیان باید در سال اول ماهانه حدود 7 میلیون و 357 هزار تومان قسط پرداخت کنند.

    این اقساط در سال پنجم به 8 میلیون و 281 هزار تومان و در سال دهم به 9 میلیون و 600 هزار تومان افزایش می‌یابد.

    در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه 11 میلیون و 129 هزار تومان و در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن 12 میلیون و 901 هزار تومان خواهد بود.

    براساس این گزارش پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه ای که باید دولت برای افزایش تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهند چراکه تنها راهکار برای گره گشایی و ایجاد رونق در بازار مسکن پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی