مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد در سامانه املاک و اسکان ثبت نهایی شد

عصر ساختمان- با ورود به فصل جابه جایی ها در سامانه املاک و اسکان از یک ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد اجاره ثبت شده است.

بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد در سامانه املاک و اسکان ثبت نهایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال دولت برای کنترل بازار اجاره مسکن تمهیدات بسیاری را در دستور کار خود قرار داده که راه اندازی انعقاد  قراردادهای اجاره در سامانه املاک و اسکان بوده است، در همین راستا این طرح برای اولین بار در سوم خرداد ماه آغاز به کار کرد و  بسیاری از مستاجران و مالکان که از طریق سایت ها و اپکلیشن ها هم دیگر را پیدا کرده اند می توانند با مراجعه به این سامانه قرارداد خود را منعقد کنند.

    بررسی های میدانی هم حاکی از آن است که بسیاری از مستاجران از راه اندازی این سامانه بسیار راضی بودند چراکه دیگر با اجرایی شدن این سامانه بساط بسیاری از مشاوران املاک کشور که نرخ های کمیسیون خارج از ضابطه را دریافت می کردند برچیده شد و بسیاری از قراردادها هم در این سامانه منعقد خواهد شد.

    طبق آخرین آمار‌های به دست آمده تاکنون  تعداد 216 هزار  و 499 نفر و تعداد کل قرارداد‌های ایجاد شده 42 هزار و 142  بوده است. همچنین  تاکنون 11 هزار و 574 قرارداد در  این سامانه  نهایی شده است.

    گفتنی است با توجه به آنکه هنوز بسیاری از متقاضیان در سامانه املاک و مستغلات اطلاعات خود را ثبت نکرده اند و با توجه به آنکه یکی از اصلی ترین  گزینه ها برای ثبت قرارداد در این سامانه ثبت نام است؛ بنابراین به متقاضیان توصیه می شود که حتما در سامانه املاک و مستغلات کشور اطلاعات خود را ثبت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی