مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت می کند

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن گفت: برای تکمیل اطلاعات در بازار مسکن و سوق دادن به سمت ثبات نیاز است که اطلاعات مردم در سامانه املاک و اسکان تکمیل شود.

تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشید ایلاتی  گفت: یکی از اصلی ترین اقدامات در حوزه بازار مسکن آن است که دولت اطلاعات  لازم در سامانه املاک و اسکان را تکمیل کند، از سوی دیگر گام اول در بازارهای مختلف اطلاعات مربوط به آن حوزه است و نیازمند آن است که اطلاعات به طور کامل در اختیار سیاست گذار قرار بگیرد.

    به گفته کارشناس مسکن، اطلاعات بازار مسکن شامل مالکان، مستاجران و تمامی ذینفعانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، اعم از مشاوران املاک و سازندگان مسکن را دربر می‌گیرد در حوزه مسکن نیازمند سامانه‌ای هستیم که رفتار تمامی فعالان  این حوزه را داشته باشد که بتوان بر مبنای مجموع داده‌ها تحلیل و سیاست گذاری کنیم.

    کارشناس حوزه مسکن در خصوص سامانه املاک اسکان گفت: در رابطه با این سامانه همانطور که از اسمش مشخص است، اطلاعات مالکان و همچنین اطلاعات ساکنان یا مستاجرها را در اختیار ما قرار می‌دهد که از طریق آن بتوان اطلاعات گوناگون این حوزه را بررسی کنیم.

    او می گوید: در شرایط کنونی مسکن مربوط به عدم راه اندازی سامانه املاک و اسکن بوده است و ما عملا گذشته در یک فضای تاریکی سیاست گذاری کرده‌ایم به طوری که اطلاعات دقیقی در دست کار نداشتیم.

    این کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر برای بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین تقویت این بازار باید دولت با همکاری تمامی دستگاه ها اقدامات لازم در حوزه تکمیل سامانه املاک و اسکان را در دستور کار خود قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی