مدیران خودروعصر اعتبار

کم توجهی دولت‌ها به مشکل مسکن کلانشهرها

عصر ساختمان- سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیشترین کمبود مسکن متعلق به کلانشهرها بوده که کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

کم توجهی دولت‌ها به مشکل مسکن کلانشهرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مالکی در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت 12 هزار واحد مسکونی در تهرانسر با همکاری شهرداری تهران و کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد:‌ براساس این تفاهم عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی براساس ضوابط و مقررات شهرداری به عنوان آورده شهرداری تهران و زمین، ساخت و سرمایه‌گذاری روی آن به عنوان آورده سازمان ملی زمین و مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح شده است.

    وی افزود: طرح و برنامه اقدام تعیین کاربری این اراضی برای تنظیم توافق‌نامه و کاربری‌های آن از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تهیه و در مرحله بعد طرح به کمیسیون ماده 5 ارسال خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهم ساخت انبوه مسکن توسط شهرداری تهران و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود، افزود: مطالعات نشان می‌دهد بیشترین کمبود در بخش مسکن متعلق به کلانشهرها بوده که کمترین دخالت دولت‌ها هم در همین مناطق صورت گرفته است.

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید براراده دولت در رفع مشکلات مسکن در کشور ادامه داد: به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در مجموعه دولت می‌تواند رفع این مشکل بزرگ را سرعت بخشد. راه‌حل مشترکی که در این تفاهمنامه به آن رسیده‌ایم حتی می‌تواند سرعت همکاری‌های فیمابین را بیش از پیش کند.

    علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران مبتنی براجرای مشارکتی امور است، گفت: علاوه بر مشارکت رویکرد دیگر ما در شهرداری تهران ارزان‌سازی شهر و قبول مسئولیت در مقابل مردم است.

    وی با تاکید بر صنعتی‌سازی و ساخت سریع‌تر، محکم‌تر و اقتصادی‌تر پروژه‌ها اعلام کرد: این کار می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی مردم باز کند. نتیجه این تفاهم‌نامه به ساخت نزدیک به 15 هزار سرپناه برای مردم منجر خواهد شد.

    وی فروش متری و مسکن استیجاری را از دیگر راهکارهایی خواند که می‌تواند به مردم در حل مشکل مسکن کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار