مدیران خودروعصر اعتبار

بکارگیری روش های جدید تامین مالی در اجرایی شدن پروژه های عمرانی مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: روش های جدید تامین مالی در قالب مشارکت سازندگان برای تسریع در روند پروژه های نهضت ملی مسکن به کار گرفته می شود.

بکارگیری روش های جدید تامین مالی در اجرایی شدن پروژه های عمرانی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اقبال شاکری  گفت: رویکرد جدیدی از حوزه ساخت وساز در پروژه های نهضت ملی مسکن دنبال خواهیم کرد به طوریکه ساخت پروژه ها در قالب مشارکت به  خود مردم یا تعاونی ها واگذار شود.

    به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس،  روش‌های تأمین مالی باید در دستور کار قرار بگیرد به طوریکه ساخت پروژه ها در قالب مشارکت سازندگان و انبوه سازان و بانک ها ساخته شود تا مشکل ضعف در تامین مالی جبران شود.

    او  می گوید: از روز مهندس به عنوان یک موتور محرک استفاده کرده ایم به طوریکه  فعالان صنعت احداث و صنعت وساخت وساز دغدغه ها ی خود را برای بهبود عرصه فعالیت مطرح کنند  و با توجه به موضوعاتی که در این  صنعت  وجود دارد حوزه ساخت وساز را فعال کنیم.

    به گفته  عضو کمیسیون  عمران  مجلس،  ما زمینه برای برگزاری نمایشگاه و همایش ها تخصصی و فناورانه زا را  فراهم کنیم و به طور مشخص  شرکت های دانش بنیان و شرکت های که در حوزه  تولید ، تجهیزات احداث و کسب وکار نوپا و جوان را اعم از تولید مصالح و تامین مالی و مصرف انرژی ایده های جدید دارند را حمایت می کنیم .

    او می گوید: سلسه نشست های تخصصی با محوریت دانشگاه رو پیگیری خواهیم کرد، همچنین  بهینه سازی طراحی ،بیمه تضمین کیفیت و توسعه مهارت های صنعت ساخت وساز و اجرایی شدن مبحث 22  که 9 سال از  تصویب آن می گذرد، پیگیری خواهیم کرد.

    شاکری گفت: امسال سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است. شرکت های دانش بنیان می توانند فناوری های صنعت ساخت و ساز را از حالت سنتی خارج کرده و با استفاده از دانش، بهره وری را افزایش دهند. در مجلس نیز قانون حمایت از تولیدات دانش بنیان به تصویب رسیده که قانونی مترقی است و حمایت های زیادی از شرکت های دانش بنیان انجام می دهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساخت و ساز و فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: ستاد و شورای این نمایشگاه قصد دارد تا شرکت های دانش بنیان، نوآوری های خود را به سرمایه گذاران و فعالان این حوزه معرفی کنند. هم اکنون شرکت های دانش بنیان در حوزه خدمات به خوبی پیشرفت کرده اند و هدف این نمایشگاه این است که زمینه فعالیت و توسعه، یا ضمانت های خرید محصولات دانش بنیان ها در حوزه ساخت و ساز نیز فراهم شود.

    او افزود: حوزه مدیریت انرژی، هوشمندسازی طراحی، ساخت و اجرا، مصالح و ابزار جدید، بهره گیری از روش های مختلف انبوه سازی، از جمله موضوعات مدنظر در این دوره از نمایشگاه است.

    شاکری ادامه داد: تعامل نهادهای مالی و صندوق های سرمایه گذاری جدید صنعت ساخت و ساز یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد مهم کشور است.

    نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث قراردادهای ساخت و ساز، مهندسی ارزش، حقوق ساخت، موضوع نگهداشت و توجه به زیست بوم و زیرفناوری ها، از دیگر مواردی است که در نمایشگاه ساخت و ساز مورد توجه قرار دارد، گفت: امید می رود در زمینه ساخت ساختمان های اجاره داری به صورت انبوه نیز به نتایج خوبی دست یابیم تا  در سال تولید دانش بنیان شاهد عملیاتی شدن آن و در نتیجه حرکت یکی از مهمترین پیشران های اقتصاد باشیم.

    او گفت: همچنین مقرر شده به منظور ارتباط بهتر و کاراتر، دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنعت ساخت و ساز و فناوری های نوین تشکیل شود و امیدواریم در این نمایشگاه کنشگران این حوزه علاوه بر حضور، بتوانند تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار