مدیران خودروعصر اعتبار

۳۲۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد تسهیلات مسکن دریافت می کنند

عصر ساختمان- مدیرکل تامین مسکن و ساماندهی گلزارشهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه تا سال گذشته فقط جانبازان بالای ۲۵ درصد از تسهیلات مسکن بهره مند بودند، گفت: براساس تصمیمات گرفته شده، در مجموع ۳۲۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد هم تسهیلات مسکن دریافت می کنند.

۳۲۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد تسهیلات مسکن دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، خداکرم کولیوند افزود: تاکنون جانبازان بالای 25 درصد از این تسهیلات استفاده می کردند اما قانونگذار در بودجه سال 94 تسهیلات را به جانبازان زیر 25 درصد تسری داد.
    وی اظهار داشت: به همین منظور حوزه شمول بنیاد شهید در راستای اعطای تسهیلات مسکن، افزایش داده شد و 320 هزار جانباز زیر 25 درصد در قانون بودجه به تسهیلات مسکن هم اضافه شد و ما باید در سال آینده به این افراد هم خدمات مسکن ارائه دهیم.
    وی ادامه داد: چون هنوز در قانون بودجه تسهیلات مسکن برای سال 95 تخصیص داده نشده ما پیگیری می کنیم به صورت مصوبه از دولت این بودجه را جانبازان دریافت کنیم و امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و بانک های عامل این تسهیلات را بگیریم.

    ** تسهیلات مسکن به احتمال قوی افزایش پیدا نمی کند
    وی در ادامه با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن به احتمال قوی افزایش پیدا نمی کند، گفت: تسهیلات مسکن جانبازان در سال های گذشته متفاوت بوده در سال گذشته تسهیلات مسکن در تهران و شهرهای بزرگ 830 میلیون ریال و در روستاها و شهرهای کوچک و شهرهای بالای یک میلیون نفر 350 میلیون ریال بوده است.
    کولیوند میزان سود تسهیلات را چهار درصد به عنوان قرض الحسنه عنوان کرد و افزود: استقبال خوبی از سوی جانبازان داشتیم و هرسال با کمبود این اعتبار و وام مواجه می شدیم چون درخواست کننده زیاد بود.
    مدیرکل تامین مسکن و ساماندهی گلزارشهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران
    همچنین در خصوص تسهیلات مسکن به جانبازان بالای 25 درصد نیز گفت: حدود 230 هزار نفر جانباز بالای 25 درصد داریم که طبق قانون باید خدمات مسکن به این افراد ارائه می شد چون قانونگذار درصد تعیین کرده بود لذا تا سال گذشته حدود 207 هزار نفر از این جانبازان از تسهیلات مسکن مقرر در قانون اعم از تسهیلات وام یا خرید مسکن بهره مند شدند.
    وی اضافه کرد: در سال گذشته قانونگذار 100 هزار فقره تسهیلات برای بنیاد شهید در نظر گرفته بود و در بودجه سال 94 که با توجه به اینکه بانکها خوب همکاری کردند البته تعدادی از آنها هم همکاری نکردند.
    کولیوند افزود: از این میزان تسهیلات 56 هزار فقره از طریق هفت بانک عامل که بانک مرکزی برای ما تعیین کرده بود سهمیه به ما داده شد که از 56 هزار فقره به غیر از یک هزار و 800 مورد که مربوط به ساخت پروژه بود مابقی به سیستم بانکی معرفی شدند و بیش از 54 هزار ایثارگر جانباز، فرزندان شهدا و همسران شهدا برای دریافت این تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شدند.
    وی خاطرنشان کرد: البته برخی هنوز هم در مسیر جذب وام بانکی هستند و تاکنون 37 هزار فقره از تسهیلات توسط ایثارگران جذب شده است و مابقی در حال جذب هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی