مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور نمایندگان کشورهای آسیایی؛

اقدامات کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری بررسی شد

عصر ساختمان- نشست مقدماتی سومین نشست تخصصی کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری با مروری بر اقدامات گذشته و پیش‌رو اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی برگزار شد.

اقدامات کارگروه بهسازی مناطق نابسامان شهری بررسی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از موج، نشست هم اندیشی کشورهای عضو اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه عصر روز یکشنبه اول آذر با حضور مجید روستا عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با حضور نمایندگانی از برخی کشورهای عضو این اجلاس از جمله عربستان، کره جنوبی، اندونزی و لبنان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
    این جلسه نشست مقدماتی سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری محسوب می‌شود که هشتم تا 10 آذر در تهران با موضوع «برنامه‌ریزی برای ایجاد پل میان خط مشی و اجرا» برگزار خواهد شد.
    مجید روستا در این نشست گفت: سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری با هدف بررسی و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری در کشورهای آسیا و اقیانوسیه و در راستای تحقق بیانیه اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی بررسی می‌شود.
    عضو هیأت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اظهار امیدواری از این‌که این کارگروه که در سه روز نشست‌هایی را با موضوع بافت‌های نابسامان شهری در تهران برگزار می‌کند به تحقق اهداف تعیین شده در اجلاس وزرای دوره گذشته بیانجامد، گفت: پنجمین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی سال گذشته به ریاست دوره‌ای کشور کره جنوبی در سال گذشته برگزار شد. در کارگروهی که سومین نشست آن در روزهای آینده برگزار می‌شود در صدد هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا این نشست به تبادل تجربیات کشورهای همسایه در رابطه با رسیدگی به مناطق نابسامان شهری که بخش وسیعی از شهرهای کشورهای عضو با این مساله دست به گریبان‌اند منتهی شود.
    وی استمرار همکاری کشورهای عضو را در این کارگروه خواستار شد و افزود: این همکاری‌ها تاکنون منجر به تولید اسناد مهمی شده است که این اسناد توانسته در بیست‌وپنجمین جلسه شورای هبیتات که در نایروبی کنیا برگزار شد و همچنین در اسناد هبیتات جایگاه مناسبی پیدا کند.
    روستا با اشاره به موضوعاتی مانند تهیه شرح خدمات و دستورالعمل شناسایی بافت‌های ناکارآمد بافت فرسوده، تدوین دستورالعمل برگزاری مسابقه تجارب برتر در کشورهای آسیا و اقیانوسیه و شیوه تأمین مالی به عنوان دستاوردهای این نشست گفت: در تهیه این اسناد کشورهای عضو به ویژه کشورهای اردن، کره جنوبی، عراق، اندونزی و هند همکاری مناسبی داشتند و حضور پررنگی در جلسات داشتند.
    وی سومین نشست تخصصی کارگروه منطقه‌ای بهسازی مناطق نابسامان شهری را که هشتم تا 10 آذر در تهران برگزار می‌شود نشستی تخصصی و کارشناسی دانست و افزود: این نشست به میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری هبیتات برگزار خواهد شد. همزمان با برگزاری این نشست‌ها میزبان برگزاری نشست هیأت رئیسه با حضور 10 کشور از جمله هند، کره، اندونزی، عراق، اردن، مالدیو و سریلانکا خواهیم بود. ضمن این‌که در این نشست‌ها باید بکوشیم برای حضور پربار در نشست آتی هبیتات دستاوردهای مناسبی از کارگروه‌ها کسب کنیم.
    در ادامه این جلسه صادق صادق‌پور، عضو گروه امور بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی، گزارشی از تاریخچه و روند برگزاری اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه و کارگروه‌های مرتبط با آن ارائه داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار