مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب و آسیب جدی ۷۸ هزار ساختمان در زلزله ترکیه

عصر ساختمان- وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اعلام کرد: در جریان زلزله سحرگاه دوشنبه این هفته، ۱۲ هزار و ۱۴۱ ساختمان بلندمرتبه و چند طبقه و ۶۶ هزار و ۵۸ بنای مستقل در ۱۰ استان زلزله زده تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده است.

تخریب و آسیب جدی ۷۸ هزار ساختمان در زلزله ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مورات کوروم روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران از پایان عملیات امداد و نجات در بیش از یک هزار ساختمان در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: 100 ساعت پس از زلزله، هنوز عملیات امداد و نجات در زیر آوار ماندگان در تعدادی از محلات ادامه دارد و افراد زنده هنوز در زیر آوار شناسایی می‌شوند.

    وی با بیان این که تا آخرین لحظه، امید خود را برای نجات افراد در زیر آوار از دست نخواهیم داد، افزود: امکان ورود به خانه های سالم و با درصد آسیب کمتر وجود دارد ولی شهروندان باید با احتیاط به این بناها وارد شوند.

    وزیر محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیم ترکیه اضافه کرد: شهروندان می‌توانند از طریق نرم افزار دولت الکترونیک، از وضعیت ایمنی ساختمان‌های مسکونی خود مطلع شوند و پس از اطمینان از وضعیت خانه‌های با آسیب کم و متوسط، به آن محل وارد شوند.

    وی بیان کرد: پس از عملیات تثبیت و آواربرداری، با بسیج همگانی بزرگترین پروژه ساخت مسکن در تاریخ جمهوری ترکیه را در 10 استان آسیب دیده از زلزله آغاز خواهیم کرد.

    کوروم در ادامه از راه اندازی 34 ایستگاه تامین اینترنت در غازی آنتپ و تلاش برای برقراری خطوط قطع شده برق در مناطق زلزله خبر داد.

    به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه(آفاد) صبح امروز جمعه در آخرین گزارش خود، شمار جان باختگان زلزله هولناک این کشور را 18 هزار و 342 نفر و آمار زخمی‌ها را نیز 74 هزار و 242 نفر اعلام کرد.

    زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه 7.8 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 04:17 دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

    از زمان وقوع اولین زمین لرزه تاکنون 1117 پس لرزه در ترکیه روی داده است.

    در پی این زلزله، اردوغان یک هفته عزای عمومی در ترکیه اعلام کرد.

    بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار