مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز مطرح کرد؛

احتمال افزایش مصرف گاز خانگی تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز

عصر ساختمان- جولایی گفت: با ورود یک جبهه هوای سرد از فردا پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی به بیش از ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

احتمال افزایش مصرف گاز خانگی تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به این‌که موج سرمای جدید را از انتهای هفته به بعد، خواهیم داشت، افزایش مصرف خانگی نگران کننده است؛ از این رو امیدواریم کنترل‌های بیشتری روی مصرف خانگی صورت گیرد تا این حجم افزایش مصرف را شاهد نباشیم.

    به گفته او، بر اساس پایش انجام‌شده، مصارف گاز در استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به علت برودت بیش از حد هوا آن هم در این فصل، همچنان بالاست.

    جولایی در خصوص ورود یک جبهه هوای سرد به کشور و کاهش بین 3 تا 6 درجه‌ای دما  گفت: با توجه به شرایط موجود، احتمال می‌رود بین 100 تا 170 میلیون مترمکعب دیگر، افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری را شاهد باشیم که البته ماندگاری آن نیز، باعث تشدید افزایش مصارف گاز خواهد شد.

    مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران دگ بار دیگر با توصیه به مردم برای رعایت الگوی مصرف بهینه به منظور پایداری انتقال گاز در شبکه سراسری، گفت: با توجه به ورود این جبهه هوای سرد، ممکن است در مناطق شمالی و غرب کشور، هم‌وطنان شاهد کاهش دمای بیشتری باشند و در نتیجه، مصرف گاز بیشتری داشته باشند، بنابراین شایسته است با رعایت الگوی مصرف گاز و انرژی و رعایت دمای رفاه (21-18 درجه سانتیگراد)، امکان تأمین پایدار و مستمر گاز در تمامی نقاط کشور را برای شرکت ملی گاز ایران فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی