مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ شهرک جدید در کشور ساخته می‌شود

عصر ساختمان- سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در ۴ استان خبر داد و اعلام کرد: ساخت واحدهایی با طبقات کم در این شهرک‌ها در اولویت است.

۱۰ شهرک جدید در کشور ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، ارسلان مالکی اظهار داشت: ساخت 10 شهرک جدید در 4 استان به مساحت 8 هزار و 150 هکتار به تصویب رسیده که در این شهرک‌ها ساخت واحدهایی با طبقات کم در اولویت است.

    وی افزود: از این 10 شهرک، چهار شهرک در استان فارس، چهار شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد ساخته می‌شود.

    مالکی با بیان اینکه ساخت واحدهایی با طبقات کم در این شهرک‌ها در اولویت است، تصریح کرد: همچنین 31 هزار هکتار الحاق زمین تیز در دستور کارگروه‌های استانی قرار دارد که بر اساس قانون مهلت بررسی این زمین‌ها تنها یک ماه است.

    وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است استان‌ها با سرعت بیشتری و در ظرف زمانی یک‌ماهه بررسی این زمین‌ها را به اتمام برسانند تا تکلیف این 31 هزار هکتار مشخص شود.

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه با بیان اینکه توافق با مالکین بخش خصوصی از دیگر موارد مورد تاکید این سازمان است خاطرنشان کرد: مالکان بخش خصوصی دارای اراضی در سطح شهرها یا چسبیده به محدوده شهرها هستند و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر این اراضی درجه یک و دو کشوری نباشند، طی فرایندی با توافق مالکان این اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم

    مالکی گفت: به‌گونه‌ای که هم مالک به ارزش افزوده ناشی از الحاق خواهد رسید و هم دولت برای تامین مسکن از این اراضی استفاده می‌کند.

    وی با بیان اینکه آیین‌نامه این طرح نیز ابلاغ شده است، گفت: هم اکنون استان‌ها این آمادگی را دارند که اگر منازل مسکونی که در اراضی دولتی ساخته شده‌اند دارای شرایط در نظر گرفته شده باشند، با قیمت مناسب و تخفیفات دولتی این اراضی را به مردم بفروشند.

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یکی از شرایط این است که این افراد فاقد مسکن بوده و پیش از این از دولت تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشند. همچنین شرایطی برای ساخت و ساز نیز در نظر گرفته شده و باید بناهای ساخته شده مطابق با استاندارهای مورد نظر باشد.

    مالکی ادامه داد: در این شرایط زمین را تا 200 متر باقیمت دولتی و با اقساط به افراد تحویل می‌دهیم در غیر این صورت نمی‌توانند زمین را قیمت دولتی خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار