مدیران خودروعصر اعتبار

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد

خانه هرچه لوکس‌تر، حشراتش بیشتر

عصر ساختمان- وقتی ثروتمند هستید از هر چیزی بیشترین تعدادش را دارید؛ فرصت بیشتر برای مسافرت، وسایل پر زرق و برق‌تر، خانه‌های بیشتر و یک چیز دیگر: تعداد حشرات بیشتر.

خانه هرچه لوکس‌تر، حشراتش بیشتر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ساینس مگ،  نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد تنوع بندپایان و حشرات در خانه افرادی که در ناز و نعمت زندگی می‌کنند بسیار بیشتر از افراد معمولی است؛ چیزی که از آن به نام تاثیر لاکچری یاد می‌شود.

    افرادی که در نواحی ثروتمندتر زندگی می‌کنند با چشم‌اندازی غنی از پوشش گیاهی و گونه‌های متنوع گیاهان روبه‌رو هستند. این خود به آن معنی است که بندپایان و حشراتی که جذب این گیاهان می‌شوند به مراتب بیشتر است. این گونه محله‌ها غنی از موجودات خزنده کوچکی مثل عنکبوت‌ها، پشه‌ها و هزارپاها هستند.

    برای بررسی این نکته گروهی از حشره‌شناسان به پاکسازی 50 خانه مختلف در Raleigh پرداختند تا هر نوع بندپا و حشره‌ای را که می‌توانند به دام بیندازند. آن‌ها 10 هزار گونه حشره متعلق به بیش از 300 خانواده مختلف پیدا کردند که از خر خاکی تا زنبورهای وحشی را شامل می‌شد.

    این محققان دریافتند خانه‌های مستقر در محله‌هایی که میانگین درآمد بالاتر است نسبت به خانه‌هایی که در محله‌هایی با میانگین درآمد کمتر واقع شده‌اند، تعداد گونه‌های حشره بیشتری دارند. مثلا خانه‌ای که در محله‌ای با میانگین درآمد سالیانه 33 هزار  و 510 دلار در سال واقع شده، 74 خانواده از بندپایان را در خود جای داده است، در حالی که در خانه‌ای واقع در محله‌ای با میانگین در آمد 176 هزار و 289 دلار در سال، 105 خانواده مختلف از حشرات زندگی می‌کنند. هرچند تعداد حشرات در خانه‌های محلات ثروتمند بیشتر نیست، اما در این خانه‌ها تعداد متنوع‌تری از حشرات وجود دارد.

    یکی از اشکالات این تحقیق آن است که تنها در یک شهر به انجام رسیده و دامنه درآمد محدودی را مورد توجه قرار داده است، اما درک این نکته می‌تواند دیدگاه‌های تازه‌ای در خصوص جانورانی از قبیل ساس‌ها و موریانه‌ها در اختیار ما قرار دهد.

    این مقاله در in Biology Letters به چاپ رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار