مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت هتل‌ها در مشهد از سبد هزینه طبقه متوسط بیشتر است

عصر ساختمان- پژوهشگر گروه اجتماعی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: هتل‌ها می توانند با تعدیل کردن قیمت‌ها به پر شدن تخت‌های خود کمک کنند هم‌اکنون قیمت هتل‌ها بسیار بیشتر از هزینه‌کرد طبقه متوسط جامعه است.

قیمت هتل‌ها در مشهد از سبد هزینه طبقه متوسط بیشتر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حامد بخشی اظهار کرد: هتل‌ها می‌توانند با اعمال تخفیف دوره‌ای و ارائه بسته‌های این چنینی به افزایش مسافر و اشغال ظرفیت خود کمک کنند اما به طور کلی هتل‌داران ترجیح می‌دهند تخت‌هایشان خالی باشد تا این که قیمت‌های‌شان را کاهش دهند.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: از سوی دیگر هتل‌داران انتظار دارند دولت با بستن اماکن اقامتی دیگر، رونق این مجموعه‌ها را فراهم کند.

    پژوهشگر گروه اجتماعی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی درباره ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد بیان کرد: این موضوع تاثیری در بخش هتل‌داری نخواهد داشت زیرا کسی که به دنبال اقامت در زائرسراهای ارزان قیمت است قصد ندارد در هتل اقامت کند. مشکلات هتل‌ها ناشی از سیاست‌گذاری‌های خودشان است.

    وی یادآور شد: شبیه این زائرسراهای ارزان قیمت و یا خانه‌های شخصی در سایر کشورها نیز وجود دارد حتی در اروپا هم هاستل‌ها و خانه‌های شخصی به شکل رایگان در اختیار گردشگران قرار داده می‌شود.

    بخشی ادامه داد: اگر هتل‌داری سود نداشت ما شاهد ساخت هتل توسط بخش خصوصی در مشهد نبودیم و این سخن هتل‌داران که چرا دولت مقابل سایر بخش‌ها نمی‌ایستد تا به سود دست یابیم با بازار آزاد در تعارض است و به این معنی است که باید انحصار وجود داشته باشد تا آنان به سود دست یابند.

    وجود زائرسراهای ارزان‌قیمت تعرفه مراکز اقامتی را رقابتی می‌کند

    بخشی گفت: وجود زائرسراهای ارزان قیمت سبب می‌شود قیمت‌ها رقابتی شود و هتل داران باید خودشان را با این وضعیت تطبیق دهند، هتلداران حتما در مجموعه محاسبه کردند که هتلداری برای آنان سودآور است وگرنه بسیاری از سرمایه‌داران سرمایه خود را در این زمینه هزینه نمی‌کردند، آنان اطمینان دارند که اعتبار و قیمت هتل سال به سال افزایش پیدا می‌کند، هر چند ممکن است که در طول سال به سود زیادی دست پیدا نکنند. هتل‌داران به دنبال این هستند که بدون دست زدن به قیمت‌ها مسافران خود را جذب کنند.

    وی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها تا 80 درصد تخفیف برای فروش اتاق‌های هتل اعلام می‌شود، در سال‌های گذشته تنها یک سال هتل‌های تهران در ایام عید تخفیف را  برای گردشگران اعلام کردند که با استقبال مسافران مواجه شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو