مدیران خودروعصر اعتبار

برای انتخاب سرویس بهداشتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

عصر ساختمان- برای انتخاب مناسب‌ترین مدل، باید به نکاتی مانند ابعاد فضای نصب، فاصله شیرآلات، محل قرار گرفتن خروجی فاضلاب و... توجه کرد. اگر فضای سرویس بهداشتی شما تنگ و کوچک است هرگز از

برای انتخاب سرویس بهداشتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، جذب آب در سرویس بهداشتی باید کم باشد، در غیر این صورت داخل سرویس شما همیشه بوی نامطبوع میدهد و جایگاه تجمع آلودگی میشود.
    از سویی دیگردر هنگام خرید توالت آسیایی (ایرانی) علاوه بر انتخاب ظاهری مدل، لازم است به ابعاد محل نصب، به‌خصوص ارتفاع مدل و محل قرارگیری و همچنین به ریم‌ بسته یا ریم‌باز بودن مدل انتخابی توجه شود. توالت‌های زمینی که امکان آبریز به داخل کاسه توالت برای آنها به‌صورت آبشاری در نظر گرفته‌شده است اصطلاحاً ریم‌بسته و در صورت عدم وجود این امکان ریم‌باز نامیده می‌شوند.

    در خرید و نصب توالت‌های فرنگی هم باید جدا از زیبایی ظاهری و کیفیت بالا به مصرف آب و صدای آن توجه کرد. توالت فرنگی خوب باید دارای حداقل جذب آب، بدون صدا و بدون ترشح باشد و نکته بعدی قدرت مکش آن است که باید باقدرت تمام ناپاکی‌ها را از درون کاسه تخلیه کند.
    توالت فرنگی با نوع تخلیه به سه مدل ریزشی یا آبشار (در طراحی ریزشی، آب موردنیاز جهت شست‌وشو و تخلیه از کانال فوقانی (ریم) قطعه وارد کاسه شده و عملیات شستشو و تخلیه را انجام می‌دهد.
    می‌پردازیم به مدل بعدی گردابی/ چرخشی (در طراحی گردابی یا چرخشی، آب موردنیاز جهت شستشوی کاسه از کانال فوقانی (ریم) قطعه تأمین می‌شود و آب موردنیاز جهت تخلیه نیز از طریق کانالی که زیر تانک تعبیه‌شده و به داخل کاسه راه دارد تأمین می‌شود) البته این مدل به دلیل مصرف آب و صدای کمتر مورد استقبال است و بزرگ‌ترین عیب آن کوچک بودن لوله خروجی که در آن‌همه چیز (ازجمله دستمال‌کاغذی) گیر می‌کند. در نهایت مدل واتر جت (در طراحی واتر جت، آب موردنیاز جهت شست‌وشوی کاسه از کانال فوقانی (ریم) قطعه تأمین می‌شود و آب موردنیاز جهت تخلیه از طریق کانال به قسمت جلوی کاسه هدایت می‌شود) است و مصرف آب کمتر از مدل گردابی و صدای بسیار کم طرفداران خوبی دارد، البته این مدل بسیار حساس و مشکل گرفتگی بالایی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار