مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد:

آغاز طرح واگذاری ۱۵۰۰پنل خورشیدی به خانوار تحت پوشش کمیته امداد

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌شمالی گفت: به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، ۹۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اعطا شد.

آغاز طرح واگذاری ۱۵۰۰پنل خورشیدی به خانوار تحت پوشش کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌شمالی گفت: به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، 90 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد اعطا شد.

    عباس اهرابی  با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد جهت استحکام و تقویت بنیان خانواده، اظهار کرد: حدود یک میلیارد و800 میلیون ریال اعتبار از محل منابع دولتی برای کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافت که صرف جهیزیه نوعروسان شد.

    وی با بیان این‌که کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه می‌کند، ادامه داد: سه ماهه نخست امسال نیز هشت میلیارد و100 میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به دختران، پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش اهداء شد.

    وی در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، تصریح کرد: این کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 20 میلیون ریال به صورت بلاعوض، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به مبلغ 10 میلیون ریال، هدیه ازدواج پسران تحت پوشش از 5 تا 7 میلیون ریال است.

    اهرابی اضافه کرد: علاوه بر آن وامی تا سقف 50 میلیون ریال نیز به صورت قرض الحسنه توسط کمیته امداد و کمک‌های مردمی به این مددجویان ارائه می‌شود.

    وی بیان این‌که اعتبارات این نهاد پاسخگوی هزینه ازدواج دختران برای تشکیل خانواده نیست، تصریح کرد: هم اکنون 1800 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند که با تامین اعتبارات بیشتر این افراد به‌تدریج از کمک هزینه ازدواج بهره‌مند می‌شوند.

    مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی کمک به ازدواج نیازمندان را در چهار فصل کاری تعریف کرد و یادآور شد: عمده آن برای دختران تحت پوشش کمیته امداد و دختران نیازمندی که تحت پوشش امداد نیستند و موردی از این نهاد خدمات می‌گیرند و بخش دیگر هدیه ازدواج پسران و کمک به ازدواج زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را شامل می‌شود.

    اهرابی هم‌چنین از پرداخت 20 وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مبلغ  400 میلیون ریال به مددجویان این نهاد به مناسبت دهه کرامت خبر داد و اظهارکرد: علاوه بر این امسال 974میلیون ریال وام کارگشایی به 70 نفر از مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: وام‌های کارگشایی کمیته امداد با هدف حل مشکلات مددجویان در بخش درمان، تحصیل، بدهی‌های مالی، و کمک معیشت پرداخت می‌شود.

    مدیر کل کمیته امداد خراسان‌شمالی هم‌چنین از آغاز طرح واگذاری 1500 ، پنل خورشیدی به خانوار تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

    اهرابی با تاکید بر این‌که هم اکنون کار شناسایی خانوارهای واجد شرایط تحت حمایت ساکن در روستاها جهت احداث این نیروگاه‌های کوچک برق آغاز شده است، گفت: احداث نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان آغاز شده و طبق قراداد کمیته امداد و شرکت برق مقرر است تا پایان سال 1396، برای هزار و 500 خانوار تحت حمایت این نهاد در استان نیروگاه خورشیدی خانگی احداث شود.

    وی با بیان این‌که  12 خانوار  از روستاهای شهرستان اسفراین به عنوان طرح پایلوت انتخاب شده‌اند و با اتمام فاز مطالعاتی کار، عملیات احداث نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی برای این خانوار آغاز می‌شود، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی اعطای وام به این خانواده‌ها را تقبل کرده و طبق این قرارداد مقرر شد بازپرداخت اقساطی این وام از محل فروش انرژی تامین شود.

    مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی تصریح کرد: برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های مقیاس کوچک حدود 9 هزار و 125 کیلووات ساعت خواهد بود و مطابق تعرفه وزارت نیرو، حدود 73 میلیون ریال درآمد سالانه برای هر خانوار به همراه خواهد داشت.

    وی اضافه کرد: مطابق برنامه تعیین شده، بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان‌شمالی با اشاره به بکارگیری برنامه‌های راهبردی کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، خاطرنشان‌کرد: با محقق شدن پروژه احداث هزار و 500 نیروگاه پنج کیلوواتی برای مددجویان استان، علاوه بر بهره‌مندی از انرژی تولیدی این نیروگاه‌ها، مددجویان نیز از منبع درآمد مطمئن برخوردار می‌شوند.

    اهرابی با بیان این‌که نیروگاه‌های خورشیدی در منازل آن دسته از خانوارهای مددجوی روستایی که توانایی اجرای طرح‌های اشتغال را ندارند احداث می‌شود، گفت: هزینه ساخت و احداث هر یک از پنل‌ها و سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی حدود 250 میلیون ریال برآورد شده که در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو