مدیران خودروعصر اعتبار

موافقت وزیر صمت با راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی منطقه کشور

عصر ساختمان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر صمت، بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه در شهرستان ساوه اجرایی می شود و سعی داریم پروژه ملی که ۳ هزارمگاوات به برق سراسری اضافه خواهد کرد را به اجرا درآوریم.

موافقت وزیر صمت با راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی منطقه کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از راه اندازی  بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه  با ظرفیت 30هزار مگاوات در ساوه خبر داد و افزود: این نیروگاه به نسبت تولید برق در اوایل انقلاب که 5 هزار مگاوات بود بزرگترین نیروگاه محسوب می شود زیرا تا به الان نیروگاه بالای 100 مگاوات  خورشیدی در کشور نداشتیم.

    موافقت وزیر صمت با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ساوه
    وی افزود: سرمایه گذار این پروژه خارجی است و وزیر صنعت نیز دستورات اولیه را برای اجرایی شدن این پروژه داده است.
    بزرگترین نیروگاه خورشیدی در منطقه  در شهرستان ساوه اجرایی می شود و سعی داریم  پروژه ای ملی که 3 هزارمگاوات به برق سراسری افزایش خواهد داد را به اجرا درآوریم

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این پروژه در شهرستان ساوه اجرایی می شود و سعی داریم که پروژه ای ملی که 3 هزارمگاوات برق سراسری را افزایش خواهد داد را به اجرا درآوریم.

    تحریم ها در راه اندازی پروژه نیروگاه خورشیدی ساوه بی تاثیر است
    وی به میزان سرمایه این پروژه اشاره کرد و افزود: 5/6 میلیارد دلار سرمایه برای افتتاح این پروژه است و  تحریم ها تاثیری در اجرایی شدن آن نخواهد گذاشت. در حال حاضر وزیر صنعت دستور اجرایی شدن آن را داده ولی باید معاونت مربوطه قراردادی را منعقد کنند تا پس از تولید، طبق قرارداد برق تولید شده را به دولت بفروشند و دولت نیز ملزم به خرید برق از آنها شود.
    نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: چنانچه تحریم های داخلی رفع شود ما به راحتی می توانیم با تحریم های خارجی مقابله کنیم.
    منصوری ادامه داد: به صورت دقیق زمان دقیق بهره برداری و افتتاح آن مشخص نیست ولی اگر امکانات اولیه را مهیا کنیم  احتمال اینکه تا یکسال آینده به این پروژه به اتمام برساند بالاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو