مدیران خودروعصر اعتبار

تاریخ برگزاری اولین عرضه املاک شهرداری در بورس کالا

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران از برگزاری عرضه املاک شهرداری از طریق بورس کالا در روز چهاشنبه ۲۳ شهریور خبر داد.

تاریخ برگزاری اولین عرضه املاک شهرداری در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسن محمد حسن زاده مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره مزایای عرضه املاک شهرداری در بورس کالا اظهارداشت: سازوکارهای بورس کالا به افزایش شفافیت و بهره وری در فروش املاک،کمک شایانی می‌کند.

    وی افزود: بر اساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران بایستی 10 درصد از درآمدهای خود را با فروش املاک به دست  آورد و سهم سازمان املاک در بودجه به این مقدار تعیین شده است.

    مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه در گذشته فروش املاک  از طریق تهاتر با طلبکاران و مزایده صورت می‌گرفت تصریح کرد: در دوره مدیریت جدید شهری، از ابزار جدیدی به نام بورس در فروش املاک استفاده می کنیم، چرا که حضورمان در بورس کالا باعث افزایش شفافیت و کشف قیمت واقعی ملک خواهد شد.

    وی بیان داشت: همچنین در برنامه چهارم، شهرداری مکلف شده بود که به بورس کالا وارد شود؛ اما تا این دوره از مدیریت شهری به این مسئله توجه  نشده بود و  اکنون با استفاده از بورس کالا به عنوان یکی از روش های فروش، در نظر داریم بخشی از تعهدات غیرنقد خود را از این طریق کسب کنیم.

    حسن زاده با بیان اینکه در روش مزایده اگر مزایده به هر دلیلی به سرانجام نرسد باید چند ماه صبر کنیم فرآیندها طی شود، گفت: اما در بورس کالا بین 7 تا 14 روز ملک قابلیت عرضه وجود دارد؛ همچنین در بورس کالا حداکثر ظرف سه ماه باید سند به نام خریدار منتقل شود.

    مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار طلبکاران و پیمانکاران شهرداری می توانند به اندازه طلب قطعی ثبت شده، در این عرضه شرکت کنند و ملک بگیرند، اظهار کرد: شهرداری تهران با ورود به بورس کالا علاوه بر ارتقای شفافیت به صیانت از اموال شهر و شهروندان نیز کمک می کند،  چرا که مشخصات ملک و قیمت نهایی روی تابلو ثبت می شود و همه می توانند  شرایط ملک را رصد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار