مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات بانکی یکی از چالش‌های حوزه ساخت مسکن است

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید ۲۰ درصد منابع خود را در قالب تسهیلات برای ساخت مسکن ارائه می کردند اما متاسفانه تاکنون گامی در این حوزه برنداشته اند.

تسهیلات بانکی یکی از چالش‌های حوزه ساخت مسکن است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد دنیا مالی درباره وضعیت بازار مسکن و روند اجرای قانون جهش تولید مسک، با بیان اینکه چهارمین نشست شورای عالی مسکن هفته گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار و تصمیمات مهمی در حوزه مسکن اتخاذ شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز در مسیر ساخت مسکن با آن مواجه هستیم بحث تسهیلات بانکی است و بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید 20 درصد منابع بانکی به عنوان تسهیلات برای ساخت مسکن ارائه شود، اما متاسفانه تاکنون گامی در این حوزه برداشته نشده است.

    آورده تسهیلات ساخت مسکن ارزش افزوده برای کشور است

    این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به دستوراتی که رئیس جمهور در این حوزه صادر کردند امیدواریم بانک ها در ارائه تسهیلات همکاری داشته و این روند تسریع شود. بانک ها، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید کمک کنند تا منابع لازم برای ساخت مسکن مهیا گردد.

    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از اقتصاددانان اعتقاد دارند که این تسهیلات تورم زا است اما ما این باور را داریم که این منابع برای کشور ارزش افزوده و اشتغال ایجاد خواهد کرد و صنایع متعددی نظیر فولاد، سیمان و صنایع جانبی مرتبط با حوزه ساختمان را به حرکت درمی آورد. اشتغالی که با ارائه این تسهیلات و ساخت مسکن ایجاد می شود، به صورت فراگیر است.

    وزارت راه باید گام موثرتری برای ساخت مسکن بردارد

    دنیامالی تاکید کرد: برآیند قانون جهش تولید مسکن بحث رونق است و خوشبختانه سازمان برنامه و خیلی از دولتمردان این موضوع را قبول دارند لذا با توجه به دستورات رئیس جمهور امیدواریم وزارت راه و شهرسازی گام های موثرتری را برای ساخت مسکن بردارد.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آنچه که امروز مشخص است اینکه دولت در زمینه ساخت مسکن و اجرای این قانون دچار عقب ماندگی است و امیدواریم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده اتفاقات خوبی در حوزه مسکن تا پایان سال جاری رقم خورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی