مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت مسکن در دولت گذشته ۸.۶ برابر شد

عصر ساختمان- روزنامه رسالت که روز یکشنبه از ۱۰ برابر شدن قیمت مسکن در تهران در ۸ ماه گذشته خبر داده بود، امروز این اشتباه را تصحیح کرد.

قیمت مسکن در دولت گذشته ۸.۶ برابر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشته بود که «طی 8 ماه اخیر در تهران قیمت ملک 10 برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد 10برابری آن خبر از یک توطئه می‌دهد که از حوصله تحلیل اقتصادی بیرون است و باید علل آن‌را در حوزه امنیت ملی با داده‌هایی از معاملات بزرگی که ابتدا در مناطق 1 و 2 و 3 و تسری آن به مناطق دیگر تهران و حتی سراسر کشور می رسد ، جستجو کرد. این توطئه از پیش طراحی شده، رکود و گرانی مسکن را دامن زده است. کاری به این نداریم که توطئه بوده یا نبوده ، این به  نهادهای نظارتی و امنیتی مربوط است. اما صاحبان درآمد اتفاقی نجومی که چندین نسل آینده خود را با این درآمدها می‌توانند تأمین کنند، آیا نباید مشمول مالیات اتفاقی شوند؟»

    این اشتباه آماری روزنامه رسالت از سوی جریان رسانه‌ای منتقد دولت اینگونه منعکس شد که «قیمت ملک در تهران در دولت سیزدهم 10برابر شده است.»

    این در حالی است که در پایان دولت دوازدهم متوسط قیمت مسکن در تهران 31 میلیون تومان بود که طبق آخرین آمار در خردادماه امسال به 39.4 میلیون تومان رسیده است که بیانگر رشد 27درصدی است، نه افزایش 10 برابری.

    روزنامه رسالت، امروز در توضیح کوتاهی اشتباه روز گذشته خود را تصحیح کرده و نوشته است: در سرمقاله دیروز عبارت زیر صحیح است:«طی 8 سال اخیر قیمت ملک در برخی مناطق تهران 10 برابر شده است. قیمت زمین و ملک هر ساله یک رشد نسبتا معقول نسبت به تورم داشته اما رشد غیرمعقول آن در سال گذشته خبر از یک توطئه می‌دهد...» 

    همانطور که انتظار می‌رفت اشتباه آماری روز گذشته روزنامه رسالت به طور انبوه توسط جریان رسانه‌ای منتقد دولت منعکس شد اما تصحیح آن آمار نادرست، هیچ‌گونه انعکاسی در این رسانه‌ها نداشته است.

    لازم به ذکر است در پایان دولت دهم قیمت مسکن در تهران 3.6 میلیون تومان بود که در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم 8.6 برابر شد (افزایش 760درصدی) و به 31 میلیون تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار