مدیران خودروعصر اعتبار

امکان حل بخشی از مشکل اجاره مسکن تهران با راه‌اندازی مترو پرند

عصر ساختمان- کارشناس مسکن با اشاره به اثرات مثبت اقتصادی ساخت مسکن در کشور با بیان اینکه "هنوز امکان ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال وجود دارد"گفت: اجرای مسکن مهر فروش تن ماهی را در کشور افزایش داد.

امکان حل بخشی از مشکل اجاره مسکن تهران با راه‌اندازی مترو پرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، هادی عباسی کارشناس مسکن با یادآوری این‌که قبل از این 9 ماه، ترک فعل‌های 8 ساله‌ای در بخش مسکن داشته‌ایم، اظهار کرد: 8 سال ساخت و ساز مسکن در کشور تعطیل بود؛ کارهایی باید انجام می‌شد،‌ اما نشد. حتی در سال 1400 باید سرشماری نفوس و مسکن را انجام می‌دادیم.

    وی ادامه داد: سال 95 آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور انجام شد. به نظرم دولت قبل در این رابطه نیز ترک فعل بزرگی را مرتکب شده است.

    وی تصریح کرد: این ترک فعل باعث شده که یک انباشتی را برای دولت فعلی داشته باشیم، پیشنهاد ما این است که در سال 1401 سرشماری مبتنی بر سامانه ملی املاک و اسکان صورت گیرد.

    مشاور وزیر اسبق راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که باید زیرساخت اطلاعاتی بخش مسکن کشور کامل شود،‌گفت: پس از این مرحله، به یک سرشماری برخط برسیم که وظیفه مرکز آمار ایران است.

    عباسی با اشاره به این‌که حمل‌ونقل در بحث سکونت بسیار مهم است،‌یادآور شد: یکی از دلایل ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی،‌ یکپارچه شدن حمل‌ونقل و مسکن بود. اگر دسترسی خوب ایجاد کنیم می توانیم از پهنه سرزمینی برای اسکان استفاه کنیم.

    وی به مثالی اشاره کرد و ادامه داد: مترو تا فرودگاه امام (ره) ساخته شده و از فرودگاه تا شهر پرند مسیری نیست و روی زمین است و می‌‌توان آنرا طی 9 ماه تکمیل کرد. در این صورت از تهران تا پرند یک پیوستگی داریم و این شهر کمک بیشتری به بازار اجاره پایتخت خواهد کرد.

    وی بیان کرد: یک خط مترو هشتگرد راه‌‌اندازی شده اما یک خط دیگر راه نیفتاده و با پیمانکار آن تسویه نشده است. مترو این شهر روان کار نمی‌کند.

    کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که اینها جزو کارهایی بوده که وزارت راه و شهرسازی طی 9 ماه اخیر می‌توانست انجام دهد،‌افزود: حجم کار زیاد است، از سوی دیگر انتظارات مردم به حق است. الان ما با تهدیدی روبرو هستیم که می‌توانیم آنرا به فرصت تبدیل کنیم. در این صورت هم رضایتمندی مردم را داریم هم این‌‌که در بحث اشتغال جلو می‌رویم.

    عباسی اضافه کرد: سالانه اگر یک میلیون مسکن در کشور بسازیم،‌ دو میلیون شغل ایجاد می‌شود. مسکن در اقتصاد یک لکوموتیو پیشران است و اگر فعال شوند "واگن‌های" زیادی را با خود می‌برند.

    وی در ادامه به طرح مسکن مهر نیز اشاره و اظهار کرد: کل کشور را می‌توانیم با سازندگی مسکن جلو ببریم. آن زمانیکه مسکن مهر ساخته می‌شد فروش تن ماهی هم خوب بود. وقتی کارگران کار می‌کردند تن ماهی بیشتری را خریداری می‌کردند. وقتی اقتصاد وارد رونق می‌شود در جایی هم که فکرش را نمی‌کنیم رونق ایجاد خواهد شد.

    وی تاکید کرد: باید مسکن و کشاورزی را به‌عنوان پیشران اقتصاد در نظر بگیریم و روی آنها تمرکز کنیم. نکته کلیدی این است که در بخش مسکن به بودجه نیاز نداریم؛ زمین را دولت تامین می کند و تسهیلات را بانک‌ها. هزینه خدمات زیربنایی را مردم پولش را می‌دهند.

    کارشناس مسکن گفت: به موازات تولید مسکن،‌باید با سوداگری مقابله شود. باید در این بخش مالیات‌ستانی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار