مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن:

تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده افزایش یافت

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش ۲ برابری پرداخت وام مسکن روستایی گفت: پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی با سود پنج درصد برای ساخت واحد های مسکونی روستایی از هفته آینده آغاز می شود و ساکنین بافت های فرسوده نیز از این میزان تسهیلات می توانند استفاده کنند.

تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اکبر نیکزاد شامگاه جمعه در جمع بندی بازدید یکروزه خود از طرح های اجرایی بنیاد مسکن گچساران به رسانه ها گفت:  پرداخت وام مسکن روستایی پس از دو برابر شدن  و افزایش به مبلغ 2 میلیارد ریال ، به بانک‌ها ابلاغ شده  که با توجه به رکود مسکن طی دو سال اخیر ، افزایش وام مسکن روستایی گره گشا خواهد بود و رونق ساخت مسکن روستایی را به همراه خواهد داشت.و

    نیکزاد اظهار داشت: علاوه بر احداث مسکن ، باید زیرساخت های مهم در روستاها برای تحقق توسعه پایدار ، رونق تولید و اشتغال هم در دستور کار جدی قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات  مناسبی برای اجرای طرح بافت فرسوده دوگنبدان انجام شده تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 250 واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران بهسازی شده است.

    نیکزاد با بیان اینکه تکمیل رینگ بافت فرسوده دوگنبدان اقدامی بسیار شایسته در محلات کم برخوردار این شهر است ، گفت: با اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان، ایجاد پارک و فضای سبز  ارزش  منازل مسکونی ساکنین این بافت افزایش خواهد یافت.

    نیکزاد با اشاره به نهضت آسفالت و قیر در روستاهای گچساران و باشت افزود: با حمایت های وزارت نفت امسال اعتبارات لازم برای آسفالت معابر روستاهایی که زیر سازی های لازم در آن انجام شده اختصاص داده شد.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز کرد: برنامه ریزی های مناسبی در حوزه کهگیلویه و بافت فرسوده گچساران و روستاهای باشت انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه در کشور جمهوری اسلامی ایران ایام تعطیلات و غیر تعطیل برای خدمتگزاری وجود ندارد، گفت: بنیاد مسکن تمام تلاش خود را در زمینه ارائه خدمت مطلوب به تمام مناطق محروم و کم برخوردار کشور انجام خواهد داد.

    نیکزاد بیان کرد: ساکنین روستاهای گچساران و باشت در آینده نزدیک شاهد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه آسفالت معابر روستاهای خود خواهند بود.

    نیکزاد ادامه داد: طبق مصوبه هیات دولت برای بازسازی بافت فرسوده  تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی تعلق خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده ، نوسازی آن ها یعنی پیشگیری در مقابل حوادث قهری است گفت: با اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده دیگر شاهد آسیب های جدی از جمله سیل و زلزله نخواهیم بود و این هم افزایی و هماهنگی در این خصوص انجام خواهد شد.

    نیکزاد اظهار داشت: انتظار می رود مردم گچساران در ساخت رینگ بافت فرسوده دوگنبدان در کنار مسئولان این شهرستان اقدامات لازم را انجام داده تا هرچه سریعتر این طرح پایلوت  کشوری برای رفاه اهالی این منطقه تکمیل شود.

    نیکزاد تصریح کرد: طرح هادی روستای فتح  از توابع شهرستان باشت در اسرع وقت اجرا شود.

    بازسازی 50 درصد از واحد های مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان در دست اجراست

    فرماندار گچساران در این نشست پایانی سفر تصریح کرد: 6 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد که از این تعداد تاکنون سه هزار واحد مصوبه لازم بر ای بازسازی را گرفته است.

    روانبخش دیهیم خوب با بیان اینکه عملیات بازسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان از سال 94 تاکنون در دست اجراست بیان کرد: از این تعداد واحد ها بافت فرسوده دوگنبدان تاکنون بازسازی 800 واحد آن‌ انجام نشده است.

    وی ادامه داد: انتظار می رود پیگیری های لازم از سوی نماینده مردم گچساران و باشت و مسئولان کشوری و استانی برای بازسازی سه هزار واحد دیگر در بافت فرسوده گرفته شود.

    250 میلیارد ریال برای بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان هزینه شد

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز میزان اعتبار اولیه بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان را 370 میلیارد ریال اعلام کرد و  بیان کرد: برای اجرای بازگشایی رینگ شهر دوگنبدان 185 واحد مسکونی خریداری تخریب و 11هزار متر مربع آسفالت انجام گرفت و این طرح محله سادات را به خیابان سعدی متصل کرده است.

    اسماعیل باقری گفت: بیش از 250 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازگشایی رینگ بافت فرسوده دوگنبدان از محله سادات تا خیابان سعدی تاکنون هزینه شده است.

    وی  ابراز کرد: بازگشایی رینگ بافت فرسوده در قالب آسفالت، سنگفرش، جدول گذاری، فضای سبز، روشنایی، سکوبندی و جداره سازی انجام شده است.

    باقری تصریح کرد: بازگشایی رینگ بافت فرسوده به طول یکهزار و 600 متر مربع و با عرض 20 متر ساخته شده است.

    وی با بیان اینکه 2 هکتار زمین  برای جابجایی واحد های مسکونی بافت فرسوده نیاز است گفت: 218 پلاک در ضلع جنوبی بافت فرسوده دوگنبدان باید جابجا شود.

    شهرستان 156 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی