مدیران خودروعصر اعتبار

وام نوسازی مسکن به کمتر از ۱۰ درصد اهداف رسید

عصر ساختمان- در شرایطی که طبق برنامه‌های توسعه باید سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، نوسازی شود طی سه سال گذشته در هر سال به کمتر از ۱۰ هزار واحد تسهیلات تعلق گرفته است.

وام نوسازی مسکن به کمتر از ۱۰ درصد اهداف رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، طبق ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و شهرداری‌ها مکلفند در طول برنامه نسبت به احیا، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی و بازآفرینی سالانه حداقل 270 محله در قالب مطالعات مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اقدام نمایند.

    از طرف دیگر در راستای برنامه دولت سیزدهم مبنی بر ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، نوسازی و بهسازی 150 هزار واحد در مناطق ناکارآمد بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران، وابسته به وزارت راه و شهرسازی قرار  دارد. از این میزان نوسازی و بهسازی 45 هزار واحد از 150 هزار واحد در تعهد شرکت بازآفرینی شهری ایران در طرح نهضت ملی مسکن حال انجام است. آن‌طور که محمد آئینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است از 45 هزار واحد مذکور بیش از 20 هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد، 5 هزار واحد پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 90 درصد، یکهزار و 500 واحد پیشرفت فیزیکی 20 تا 40 درصد، و 15 هزار واحد بین 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    امروز هم مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت 2700 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به 28 هزار و 403 واحد مسکونی از ابتدای سال 1398 تاکنون خبر داد. در واقع طی سه سال  گذشته تقریبا در هر سال به 9400 واحد وام تعلق گرفته است. در حالی که هدف، نوسازی و بهسازی 100 هزار واحد است.

    به هر ترتیب محمود شایان ـ مدیرعامل بانک مسکن گفته است: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای سال 1398 به 5 هزار و 757 پروژه با هدف نوسازی تعداد 28 هزار و 403 واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری، پرداخت شده است.

    شایان مبلغ قرارداد منعقد شده تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده را 2700 میلیاردتومان برشمرد و افزود: تسهیلات نوسازی به بیش از 28 هزار واحد مسکونی پرداخت شد.

    گفتنی است، هم اکنون بیش از 140 هزار هکتار مساحت از سطح شهرها را بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد. همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 2میلیون و 600 هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو