مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت مصلی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

افتتاح نهایی مصلی دو سال دیگر به شرط تخصیص اعتبار

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه مصلی ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اگر ۴۰۰ میلیارد بودجه ساخت مصلی در موعد مقرر تخیص داده شود، پروژه را دوساله تحویل می دهیم.

ساخت مصلی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد جعفر علیزاده، رئیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه مجموعه مصلی حضرت امام خمینی در حال حاضر 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در جهبه های مختلف ساخت و ساز انجام می‌شود، اظهار داشت: امسال هم 120 میلیارد تومان اعتبار داده شده که اگر تخصیص یابد فازهای مهم دیگری تکمیل می‌شود.

    وی با بیان اینکه استراتژی شهرداری را برای بهره‌برداری برخی از پروژه ها در پیش گرفته‌ایم، گفت: شهرداری هر پروژه‌ای را قبل از این که به افتتاح کامل برساند از آن بهره برداری می کند به این معنا که فازهایی که قابلیت استفاده از آن وجود دارد را در اختیار مردم می گذارد. قبل از اینکه تمام پروژه به بهره‌برداری نهایی برسد. برای مثال پروژه نمایشگاه شهر آفتاب یا بوستان ولایت، نهایی نشده است اما از آن قسمت هایی که قابلیت بهره برداری دارد، استفاده می کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در مجموعه مصلی، انواع نمایشگاه‌ها و مراسم های مذهبی و مراسم نماز روز جمعه برگزار می شود، افزود: برای این مجموعه طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همزمان با ساخت، قسمت‌های تکمیل شده مورد بهره برداری هم قرار بگیرد.

    علیزاده ادامه داد: با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس به این مجموعه خوشبختانه بودجه خوبی برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شده است. اگر 120 میلیارد تومان تخصیص داده شود، دو جبهه جدید که امکان برگزاری همزمان نمایشگاه‌ها و نماز جمعه را فراهم می کند، ساخته می شود.

    رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی  گفت: در حال حاضر قسمت‌های عمده ای از بخش های مرکزی مصلی قابل بهره برداری است. شبستان مرکزی که بیش از 60 هزار متر مربع مساحت دارد قابل استفاده است که 60 الی 70 هزار نماز گزار را در خود جای می‌دهد. در حال حاضر از صحن مرکزی که بیش از 44 هزار متر مربع است هم استفاده می‌شود. شبستان شرقی هم قابل استفاده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مصلای تهران پاسخگوی بسیاری از درخواست‌ها از قبیل برگزاری نمایشگاه ها و مراسم ها است، گفت: تکمیل این پروژه هم تابع میزان بودجه‌ای است که اختصاص می یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر اعتبارات در موعد مقرر پرداخت شود، تمام مجموعه مصلی تهران دو سال دیگر نهایی و به بهره برداری می رسد، اظهار داشت:  هسته مرکزی و ایوان و مجموعه قسمت هایی که باقی مانده است با 400 میلیارد تومان کاملا به اتمام می رسد.     

    علیزاده گفت: فاز مرکزی تا سال 96 در صورت تخصیص اعتبار نهایی می شود اما تاکید می کنم با توجه به روندی که پیش روی ما است و اطلاعاتی که از تنگناهای مالی دولت داریم، این مجموعه را فاز بندی و ساخت فازهای آن را اولویت بندی کردیم که همزمان از این پروژه استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار