مدیران خودروعصر اعتبار

هزینه خرید و اجاره خانه در کشورهای همسایه ایران چقدر است؟

عصر ساختمان- بررسی بازار مسکن در پایتخت کشورهای همسایه ایران حاکی از آن است که میانگین قیمت اجاره و خرید مسکن در کشور افغانستان به نسبت پایین تر از سایر کشورهای همسایه ایران است.

هزینه خرید و اجاره خانه در کشورهای همسایه ایران چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، بررسی بازار مسکن ترکیه حاکی از آن است که اجاره خانه های یک خوابه در مرکز شهر استانبول ماهانه به طور میانگین 351 دلار هزینه می برد و اجاره خانه های دو خوابه در مرکز شهر پایتخت این کشور نیز ماهانه به طور میانگین 650 دلار پول می خواهد.

    میانگین قیمت خانه در مرکز شهر استانبول برای خرید به طور میانگین متری هزار و 315 دلار است و در اطراف شهر استانبول نیز قیمت خانه متری 913 دلار است.

    در پایتخت کشور ارمنستان که یکی دیگر از همسایگان ایران است هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر ماهانه 404 دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه این شهر نیز ماهانه 800 دلار است.

    از طرف دیگر قیمت خانه در مرکز شهر ایروان متری هزار و 874 دلار است و در اطراف شهر ایروان نیز قیمت خانه متری 972 دلار است.

    در پایتخت ترکمنستان که یکی دیگر از همسایگان ایران است هزینه ماهانه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر 560 دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه این منطقه نیز ماهانه هزار و 552 دلار است.

    قیمت خانه در مرکز شهر عشق آباد نیز به طور میانگین متری 2 هزار و 839 دلار است و در اطراف شهر عشق آباد نیز قیمت خانه به طور میانگین متری 2 هزار و 60 دلار است.

    در افغانستان هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر کابل ماهانه به طور میانگین 90 دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه در این منطقه نیز به طور میانگین 226 دلار است.

    قیمت خانه در مرکز شهر کابل به طور میانگین متری 760 دلار است و در اطراف شهر کابل نیز قیمت خانه به طور میانگین متری 347 دلار است.

    در پایتخت عراق میانگین هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر ماهانه 429 دلار است و میانگین اجاره خانه های دو خوابه این منطقه نیز ماهانه 741 دلار است.

    قیمت خانه در مرکز شهر بغداد به طور میانگین هزار و 880 دلار است و در اطراف شهر بغداد نیز میانگین قیمت خانه متری 862 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار