مدیران خودروعصر اعتبار

امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی بالقوه وجود دارد

احیای وزارت مستقل مسکن در آینده نزدیک

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما شرکت‌های خوبی در بحث سدسازی، نیروگاه سازی و پالایشگاه سازی و خدمات فنی و مهندسی داریم اما فرصت های صادارتی در این بخش هنوز به درستی فراهم نشده است.

احیای وزارت مستقل مسکن در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بازار، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به توان فنی و مهندسی کشور،گفت: از وزارت امورخارجه خواسته‌ایم تا برای حضور مهندسین ما در کشورهای همسایه و صادرات خدماتمان، ظرفیتی را پیش بینی کند. چراکه ما در بحث صادرات مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های فراوانی داریم.

    وی با بیان اینکه ما شرکت‌های قوی در بحث راه آهن‌سازی داریم، اظهار داشت: همچنین ما شرکت‌های خوبی در بحث سدسازی، نیروگاه سازی و پالایشگاه سازی داریم با این حال این فرصت هنوز برای شرکت‌های ما فراهم نشده و امیدواریم با رایزنی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی مدنظر قرار می‌گیرد، شاهد حضور شرکت‌های خوب ایرانی در کشورهای همسایه باشیم لذا بالقوه این ظرفیت وجود دارد و باید هماهنگی از سوی وزارت امور خارجه صورت پذیرد.

    رضایی کوچی در ادامه با اشاره به مشکلات صندوق اعتباری مسکن در راستای حمایت از قانون جهش تولید مسکن، گفت: منابع لازم در صندوق اعتباری مسکن پیش‌بینی شده است و این منابع تلفیقی از فروش زمین‌های دولتی، تسهیلات بانکی و منابع بودجه‌ای است.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بنابراین به اندازه ساخت یک میلیون واحد در سال منابع در این صندوق پیش بینی شده است منتها هماهنگی بین ارکان دولت به ویژه وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی در این بخش ضعیف است چرا که باید این دو بخش همراهی خود را در راستای جهش تولید مسکن بیشتر کنند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کشور هستیم، بیان داشت: وزارت صمت نیز باید بیش از پیش این بازار مورد کنترل قرار دهد لذا اگر قیمت‌ها در این بخش رشد کند، می‌تواند روی قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار باشد.

    وی با بیان اینکه ما در حال حاضر زمین به اندازه ساخت 2 میلیون مسکن در کشور داریم، اظهار داشت: در این زمینه پیش بینی لازم شده است، اما مقدمات برای اجرای کار هنوز شروع نشده است.

    رضایی کوچی تصریح کرد: ما هنوز هم معتقد به این هستیم که برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در طول سال و جلوگیری از ساخت و سازهای بی کیفیت ، نظارت بر رانش زمین ، بحث فروش نشست زمین و زلزله و حاشیه نشینی، به یک وزارتخانه مجزا در این بخش نیاز داریم.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هنوز هم اعتقاد داریم که برای حل مشکل مسکن در حوزه شهرسازی باید وزارت مسکن، وزارتخانه مستقلی شود لذا ما بعد از بودجه سال 1401 می‌کوشیم این وزارتخانه را احیا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو