مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه‌ و شهرسازی‌ قم:

قم رتبه دوم کشور در تامین زمین طرح ملی مسکن را کسب کرد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی، استان قم با تامین زمین برای ۹۸ درصد از سهم خود در طرح نهضت ملی مسکن، رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده‌است.

قم رتبه دوم کشور در تامین زمین طرح ملی مسکن را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسن صبوری در این خصوص بیان داشت: در تمام کلانشهرها به دلیل تراکم جمعیت، مهاجرپذیری و فراهم بودن امکانات شهری، تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن از چالش های اساسی و پیشرو است.

    وی افزود: مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی انجام می‌پذیرد که زمین در آن از قبل پیش بینی و تامین شده‌است.

    صبوری ادامه داد: در استان قم نیز با الحاق اراضی 560 هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد.

    وی گفت: تعهد استان قم احداث 63 هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدام‌های انجام شده برای 98 درصد آن تامین زمین انجام شده‌است.

    ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از 28 مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

    در ابتدا مقرر بود، ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه و شهرسازی طی چندین مرحله تا پایان آذرماه تمدید شده است.

    نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

    متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی