مدیران خودروعصر اعتبار

۲هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در زلزله هرمزگان آسیب دیدند

عصر ساختمان- یک مقام مسئول گفت: طبق ارزیابی اولیه ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان آسیب دیدند.

۲هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در زلزله هرمزگان آسیب دیدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ارزیابی اولیه از واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله 6.4 ریشتری در استان هرمزگان به پایان رسیده است، گفت: 2هزار و 750 واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان آسیب دیده اند.

    او ادامه داد: با توجه به آنکه بسیاری از واحد‌های مسکونی در این منطقه کم دوام هستند و برخی از واحد‌ها فرو نریختند، اما مرمت این واحد‌ها صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین تصمیم گرفتیم این واحد‌ها را بازسازی و نوسازی کنیم.

    جودی تاکید کرد: 2هزار واحد در مناطق مختلف این استان نیاز به احداث دارند و 750 واحد مسکونی هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند که برآورد‌های اولیه امروز درجلسه هیئت دولت بررسی و تصویب می‌شود.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه نیرو‌های بنیاد مسکن در این شرایط معطل مصوبه نمی‌شوند و از همین امروز کار آواربرداری و بازسازی را آغاز می‌کنند، بیان کرد: امیدوار هستیم به زودی با شروع و همکاری تمامی دستگاه‌ها و مردم بتوانیم هرچه سریعتر این واحد‌ها را تکمیل و احداث کنیم.

    جودی توضیح داد: برای مسکن 150 میلیون تومان تسهیلات و 30 میلیون تومان وام هم برای تامین وسایل منزل و 70 میلیون تومان هم کمک بلاعوض و در مجموع اعطای حدود 250 میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان برای بازسازی و احداث واحد‌های مسکونی به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: برای واحد‌های تعمیری هم 30 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

    او یادآور شد: در مجموع برای واحد‌های مسکن روستایی و شهری که نیاز به احداث مجدد دارند، 150 میلیون تومان تسهیلات و 70 میلیون تومان بلا عوض و برای واحد‌هایی که نیاز به تعمیر دارند 30 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان کمک بلا عوض به متقاضیان در این مناطق پرداخت می‌شود.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: در استان هرمزگان به دلیل آنکه بسیاری از روستا‌های بزرگ وجود دارند که تبدیل به شهر شده‌اند، بنابراین تفاوتی از لحاظ ارزیابی و پرداخت تسهیلات در این مناطق در نظر نگرفته ایم.

    جودی بیان کرد: آمار دقیقی که چه تعداد مستاجر در این مناطق وجود دارند هنوز نداریم، اما با توجه به بافت و سکونتگا‌ه‌هایی که در این محدوده وجود دارند به نظر می‌رسد که تعداد زیادی مستاجر نباشند، اما با این وجود بعد از ارزیابی اولیه تمهیدات لازم برای این افراد هم در نظر خواهیم گرفت.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: از کمک بلاعوض 70 میلیون تومانی که در نظر گرفته ایم 20میلیون تومان برای اسکان موقت است و ما سعی خواهیم کرد چادر و اسکان اضطرار را به اسکان دائم متصل کنیم و تمهیدات لازم را برای زلزله زدگان در نظر بگیریم.

    جودی در پایان بیان کرد: طی رایزنی‌های صورت گرفته بین رئیس بنیاد مسکن و رئیس بنیاد مستضعفان مقرر شد 8 تن سیمان رایگان برای هر واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده از طریق بنیاد مستضعفان ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار