مدیران خودروعصر اعتبار

معاون راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت‌نام ۲۰ هزار اردبیلی در طرح جهش تولید مسکن

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از زمان آغاز ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن تاکنون ۲۰ هزار نفر در استان اردبیل با مراجعه به سامانه ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام ۲۰ هزار اردبیلی در طرح جهش تولید مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، شهرام باباخانی 17 آبان در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح جهش تولید مسکن در اردبیل اظهار کرد: همچنان زمان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود دارد و افرادی که فاقد مسکن بوده و تاکنون از مزایای زمین، مسکن و وام دولتی استفاده نکردند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

    وی تصریح کرد: در کنار سبز بودن فرم جیم متقاضیان باید پنج سال سکونت را در شهرهای ثبت‌نامی داشته باشند و تأهل همچنین ارائه سایر مدارک از الزامات این کار است.
    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از پالایش متقاضیان مشخصات افراد واجد شرایط از طریق سامانه ثمن اعلام خواهد شد، گفت: ثبت‌نام در این مرحله به صورت اینترنتی است و در همه شهرستان‌های استان متقاضیان مسکن و افراد فاقد سرپناه می‌توانند بدون محدودیت در این طرح ثبت‌نام کنند.

    باباخانی در مورد تأمین زمین رایگان برای اجرای این پروژه افزود: کلیه دستگاه‌های دولتی که زمین در اختیار دارند، موظف شدند برای اجرای این طرح آن را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند و در کنار آن متقاضیان در دوره اجرای طرح باید آورده 200 تا 250 میلیون تومانی تأمین کنند.

    وی وام پرداختی به متقاضیان طرح جهش تولید مسکن را 350 میلیون تومان از سوی بانک مسکن اعلام کرد و ادامه داد: واجدین شرایط در مهلت تعیین شده باید آورده خود را پرداخت کرده و در کنار آن به تناسب پیشرفت پروژه، پرداخت تسهیلات نیز به انجام می‌رسد.

    باباخانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با 350 میلیون تومان وام و 250 میلیون تومان آورده متقاضیان مسکن پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت این واحدها به 600 میلیون تومان برسد.

    وی در مورد اجرای پروژه 540 واحدی طرح اقدام ملی مسکن اضافه کرد: این پروژه نیز در قالب طرح جهش تولید مسکن اجرا می‌شود و به صورت کامل در همه مراحل تأمین زمین، تهیه نقشه، اجرا و نظارت با همکاری سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های مرتبط به انجام می‌رسد تا مشکلات گذشته به ویژه نارسایی‌های پروژه‌های مسکن مهر را شاهد نباشیم.

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در مسکن مهر تجربه ارزشمندی را در واگذاری پروژه‌ها به تعاونی‌ها داشتیم که این خطا را دیگر تکرار نخواهیم کرد و عمده پروژه‌ها به صورت دولتی و با همکاری بنیاد مسکن و ستاد اجرایی به انجام رسیده و تحویل داده خواهد شد.

    باباخانی ادامه داد: در برخی شهرها امکان احداث پروژه به صورت گروهی و واگذاری زمین به این گروه‌ها مهیا شده که انتظار می‌رود همه این طرح‌ها در کوتاهترین زمان به سرانجام برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار