مدیران خودروعصر اعتبار

وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن در قانون جهش تولید

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد پرداخت وام ۴۰۰میلیون‌تومانی ارزان‌قیمت در قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: به‌دنبال تغییراتی در فرم «ج» هستیم.

وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن در قانون جهش تولید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رستم قاسمی با ابراز این‌که "تعهد کرده‌ایم سالانه یک‌میلیون مسکن بسازیم"، اظهار کرد: خیلی‌ها فکر می‌کنند که این کار شدنی نیست، اما حتماً شدنی است. اکنون سالی 300 تا 350 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود، این بخشی از نیاز کشور است. بخشی از این نیاز در روستاهای کشور است و بنیاد مسکن برای رفع آن تعهد دارد. بخش باقی‌مانده را ما باید بسازیم.

    وی خبری خوش به مردم داد و گفت: در قانون جهش تولید مسکن برای دهک‌های یک تا 5 زمین مجانی است و قطعاً این مسئله اجرا می‌شود. قانون جهش تولید مسکن قانون بسیار خوبی است، اما الحاقیه‌ای نیاز است که یا به‌عنوان متمم قانون یا قانون بودجه 1401 به مجلس ارائه خواهد شد. این قانون امکان مسکن‌دار شدن مردم را فراهم کرده است.

    قاسمی افزود: نباید برای ساخت مسکن در استان سقف تعیین کنیم. عددی که تعیین می‌شود، نیاز مردم است. هرچقدر مردم نیاز داشته باشند باید مسکن بسازیم. اگر بخواهیم به برنامه زمان‌بندی برسیم، باید احداث 2میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم چون ساخت مسکن یک سال و نیم تا 2 سال طول می‌کشد. حدود 600 هزار واحد مسکونی را مردم می‌سازند و حدود 1.4میلیون واحد مسکونی باید از سوی ما ساخته شود.

    وی با یادآوری اینکه "در قانون به ما اجازه داده شده است که از زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی در درون و برون شهرها استفاده کنیم"، گفت: زمین‌هایی که در مجاورت شهرها هستند  الحاق‌شده در نظر گرفته می‌شود و ثبت‌نام برای احداث واحد مسکونی در این زمین‌ها شروع خواهد شد. زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی نیز باید شناسایی شوند. دستگاه‌ها موظفند این زمین‌ها را در اختیار بگذارند و اگر این کار را نکنند ظرف دو ماه اداره ثبت مالکیت این زمین‌ها را به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بعضی شهرها 50 درصد از قیمت مسکن برای زمین است و زمین در این طرح مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که جاذبه‌ بسیار بزرگی است، اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته‌شده در سال 360هزار میلیارد تومان است و این عدد متناسب با تورم در سال‌های آتی افزایش پیدا می‌کند.

    قاسمی با اعلام اینکه "هفته آینده در شورای‌عالی پول و اعتبار سقف وام تصویب خواهد شد"، تصریح کرد: پیشنهاد وزارت راه در شهرها تا 400 میلیون تومان و در روستاها تا 250 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است، این مسئله کاملاً محاسبه شده است و از هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد. برای اقشار ضعیف هم سود کاهش یافته است و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت. دولت به این اقشار از طریق صندوقی که پیش‌بینی می‌شود، کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو