مدیران خودروعصر اعتبار

هزینه‌ها با پلکانی شدن اقساط وام خرید مسکن جبران می‌شود

عصر ساختمان- کارشناس مسکن گفت: بخشی از هزینه‌های تسهیلات خرید مسکن با پلکانی شدن اقساط آن جبران می‌شود.

هزینه‌ها با پلکانی شدن اقساط وام خرید مسکن جبران می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید ایلاتی کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن به ویژه در قالب طرح جوانی جمعیت خود زمینه ساز ایجاد تلنگر و افزایش قیمت در برخی از مناطق می‌شود.

    به گفته کارشناس مسکن تسهیلات خرید مسکن در بسیاری از کشور‌ها حدود 50 تا 70 درصد از قیمت مسکن را شامل می‌شود، اما در حال حاضر متقاضیان باید حدود 300 میلیون تومان برای خرید اوراق این تسهیلات پرداخت کنند.

    وی افزود: پلکانی شدن پرداخت اقساط این تسهیلات و همچنین رایزنی برای کاهش نرخ سود شاید بتواند بخشی از هزینه‌های این تسهیلات را جبران کند.

    براساس این گزارش محاسبه اقساط و سود وام جدید مسکن نشان می‌دهد متقاضیان واجد شرایط (خانوار‌های دارای 4 فرزند زیر 20 سال) نشان می‌دهد کل سود وام  خرید مسکن طرح جوانی جمعیت در 12 سال بیش از 7 میلیارد تومان است. به عبارت دیگر متقاضی در پایان دوره بازپرداخت اقساط با احتساب هزینه مربوط به خرید اوراق حق تقدم که در زمان حاضر حدود 400 میلیون تومان است حدود 9.5  میلیارد تومان بابت وام جدید خرید مسکن پرداخت می‌کند.

    گفتنی است روز گذشته فاضلیان معاون بانک مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص اقساط بالای این تسهیلات گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم که شیوه پرداخت اقساط تسهیلات خرید را متناسب با قوت درآمد خانوار‌ها تغییر دهیم.

    او گفت: میزان این تسهیلات به صورت پلکانی از یک اقساط کمتر شروع شده و به سمت افزایش مبلغ پیش می‌رود.

    فاضلیان گفت: ما هم این عقیده را داریم که اقساط 37 میلیون تومان تناسبی با درآمد خانوار‌ها ندارد بنابراین وظیفه داریم که با تدابیری در بخش پرداخت نظام، پرداخت را متناسب با درآمد خانوار‌ها کنیم.

    عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: سقف اقساط این وام ٣5 میلیون تومان است و نه ٣٧ میلیون و در ٢٢ سال آینده این عدد قابل توجهی نیست، اما در مدل پلکانی میزان پرداخت اقساط در یک قاعده و فرمول مشخص بین ١5 تا ٢۰ میلیون تومان خواهد بود.

    حال باید منتظر باشیم و ببینم برنامه ریزی بانک مسکن برای کاهش اقساط این تسهیلات کی اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو