مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر بنیاد مسکن زیرکوه خبر داد

پرداخت ۲۴۰ فقره تسهیلات مسکن در زیرکوه

عصر ساختمان- مدیر بنیاد مسکن زیرکوه از پرداخت ۲۴۰ فقره تسهیلات مسکن در سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

پرداخت ۲۴۰ فقره تسهیلات مسکن در زیرکوه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس از زیرکوه، حمید فرخی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن این شهرستان اظهارداشت: مسکن از این لحاظ به صنعت مسکن نامیده می‌شود که به عنوان یکی صنعت پیشران می‌تواند حدود 100 تا 130 صنعت دیگر را به خود مشغول کند.

    وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های هر دولت تامین مسکن و تهیه سرپناه برای جوانانی است که در آستانه ازدواج و تشکیل زندگی قرار دارند و تامین مسکن و سرپناه یکی از مهمترین مؤلفه‌هایی بوده که همه دولت‌ها پیش روی خود داشته‌ و دارند.

    مدیر بنیاد مسکن زیرکوه با بیان اینکه توسعه باید براساس یک سند از قبل تعیین شده صورت گیرد، افزود: گاهی احداث مسکن و توسعه شهرها و روستاها به گونه‌ای انجام می‌گیرد که خدمت‌رسانی برای دستگاه‌های خدمت‌رسان را با مشکل مواجه می‌سازد بنابراین باید هرگونه توسعه براساس یک سند از قبل تعیین شده صورت گیرد.

    فرخی یادآور شد: یکی از مهمترین وظایفی که بر دوش بنیاد مسکن به عنوان نخستین نهاد عمرانی بعد از انقلاب،گذاشته شد، تامین مسکن در روستاهای آسیب دیده بر اثر سیل، جنگ، زلزله و شهرهایی که بنیاد مسکن می‌تواند ورود پیداکند که نمونه آن اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر توسط این بنیاد بود.

    وی با اشاره به رکود مسکن گفت: رکود مسکن که از سال 1392 آغاز شد شامل حال شهرستان زیرکوه نیز شد و در این زمینه یکی از عوامل این رکود عدم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن در شهرها بود.

    مدیر بنیاد مسکن زیرکوه با اشاره به مبحث فروش اقساطی تاکیدکرد: پایان شهریورماه سال جاری آخرین مهلتی است که توسط وزارت مسکن به همه شهرها ابلاغ شده که باید به نتیجه برسد و در شهرستان زیرکوه خوشبختانه پروژه‌های بنیاد مسکن در این زمینه در حال اتمام است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و تنها نگرانی ما بحث زیرساخت‌های مسکن مهری است که در شهرستان ایجاد شده است.

    فرخی با بیان اینکه در روستاهای شهرستان هیچ وقفه‌ای برای احداث مسکن نداشته‌ایم، تصریح کرد: سقف فردی پرداخت تسهیلات در سال جاری مبلغ 18 میلیون تومان است که این مبلغ در روستاهای مرزی 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش‌از 30 درصد تسهیلات شناور مسکن برخی شهرستان‌ها توسط شهرستان زیرکوه جذب شده است، افزود: تعداد یک‌هزار و 300 فقره پیشنهاد برای دریافت تسهیلات در سال گذشته وجود داشته که از این میزان 240 فقره تسهیلات مسکن دریافت کرده‌اند و این واحدها ساخته شده یادر حال ساخت است.

    مدیر بنیاد مسکن زیرکوه با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته 3 هزار و 360 واحد مسکونی با تسهیلات ساخت مسکن در زیرکوه احداث گردیده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری هنوز تسهیلات ساخت مسکن به بانک‌ها ابلاغ نشده ولی تشکیل پرونده برای متقاضیان انجام شد و بالغ‌بر 50 پرونده آماده دریافت تسهیلات است که به محض ابلاغ به بانک‌ها ارجاع می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی