مدیران خودروعصر اعتبار

مقتدایی: وزارت خانه های ارشاد و راه مشکل مسکن خبرنگاران را حل کنند

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل خبرنگاران در تامین مسکن و پرداخت اجاره بها گفت که وزارت خانه های راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی اختلافات بین خود در حل مشکل مسکن خبرنگاران را رفع کنند.

مقتدایی: وزارت خانه های ارشاد و راه مشکل مسکن خبرنگاران را حل کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ عباس مقتدایی اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر قیمت مسکن و اجاره آن رشد قابل توجهی داشته و این مسئله باعث فشار به مردم و مخصوصا اقشار با درآمد پایین شده است. در این بین خبرنگاران کشورمان نیز با حداقل ترین درآمد در بحث مسکن و اجاره با مشکل مواجه اند.

    وی با بیان اینکه «خبرنگاران در تمام اوقات شبانه روز برای اطلاع رسانی به مردم تلاش می کنند» به موضوع مشکلات خبرنگاران برای تامین مسکن و اجاره بها اشاره و اظهار کرد: سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که طرح مسکن خبرنگاران را پیگیری کرده و برای آن تمهیداتی در قالب طرح واگذاری مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی اندیشیده است اما وزارت راه  با وجود تاکید بر اهمیت حمایت از قشر خبرنگاران، اعلام کرد که صحبتی در این خصوص صورت نگرفته و برنامه ای ندارد.

    نماینده اصفهان ادامه داد: باید هرچه زودتر اختلاف بین دو وزارت خانه راه و وزارت فرهنگ حل شود، نباید خبرنگاران در این ناهماهنگی ها مظلوم واقع شوند. باید این موضوع در همان سال گذشته پیگیری و حل می شد. جای سوال است که چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است؛ البته با امضای جمعی از همکاران به وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادیم که باید در اسرع وقت موضوع مسکن خبرنگاران پیگیری شود و این اختلافات بین دو وزارتخانه پایان یابد.

    وی افزود: قطعا اگر همتی در طرفین بود، تا الان در قالب همان طرح مسکن ملی، مشکل مسکن برخی از خبرنگاران حل می شد. اگر طی روزهای آینده پاسخ قانع کننده ای از سوی وزرای راه و ارشاد به دستمان نرسد، قطعا به همراه همکارانمان در مجلس از ابزار سوال از دو وزیر مربوطه استفاده خواهیم کرد.

    مقتدایی در پایان با بیان اینکه اقشار مختلفی در فشار اقتصادی هستند ، افزود: همانگونه که وزیر تعاون باید بحث مسکن کارگران را پیگیری کند، وزیر ارشاد نیز باید مبحث مسکن خبرنگاران را پیگیری نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی