مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده قم:

مردم توانایی پرداخت عوارض سنگین ساخت و ساز را ندارند

عصر ساختمان- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ عوارض ساخت و ساز از سوی شهرداری قم، گفت: مردم توانایی پرداخت عوارض سنگین ساخت و ساز را ندارند.

مردم توانایی پرداخت عوارض سنگین ساخت و ساز را ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، احمد امیر آبادی فراهانی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مصوبات جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان، اظهار داشت: در این جلسه تمامی راهبردها و خط مشی های مهم استان طی 4 سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    وی با اشاره به مراجعه های زیاد مردم به دفاتر نمایندگان استان مبنی بر نداشتن توانایی برای پرداخت عوارض ساخت و ساز شهرداری، افزود: در این راستا مقرر شد، جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر داشته باشیم و در صورت حل نشدن این مشکل، موضوع کاهش نرخ عوارض از طریق اختیارات وزیر کشور و تجدید نظری که می تواند داشته باشد، پیگیری شود.
    وی با اشاره به اعتراض های مردمی نسبت به دستمزدهای بالای نظام مهندسی برای صدور پایان کار، افزود: در جلسه مجمع نمایندگان قرار شد تا پیگیری های لازم در رابطه با این موضوع از طریق کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه و شهرسازی و هم چنین سازمان نظام مهندسی کشور انجام شود و در راستای اصلاح قانون اقدام های لازم صورت گیرد.
    امیر آبادی هم چنین با اشاره به مراجعات زیاد خانواده ها به دفاتر نمایندگان قم در خصوص مشکل ثبت نام نکردن دانش آموزان در رشته علوم تجربی در جریان هدایت تحصیلی آنها، افزود: در حال حاضر در دبیرستان های قم موانع زیادی برای این کار گذاشته شده و تلاش می شود تا دانش آموزان متقاضی برای تحصیل در رشته تجربی به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش گرایش پیدا کنند.
    وی افزود: در جلسه مجمع نمایندگان هر 3 نماینده قم ضمن مخالفت با این اقدام خواستار پرهیز از هر گونه اعمال اجبار به خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل در کار و دانش شدند و در این راستا مقرر شد این موضوع از طریق مذاکره رئیس دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیرکل آموزش و پرورش قم حل و فصل شود.
    عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم چنین پیگیری معضل اخذ وجه در روستاها توسط بنیاد مسکن را از دیگر مصوبات جلسه مجمع نمایندگان استان قم ذکر کرد و افزود: با توجه به اعتراض های زیادی که نسبت به این موضوع به دفاتر نمایندگان رسیده است، هر 3 نماینده مصمم شدند تا مذاکراتی با بنیاد مسکن داشته باشند.
    وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن موظف است تا حدود 30 درصد از مبلغی که در ازای فروش زمین های روستایی بدست می آورد را در اختیار دهیاری ها برای امر توسعه روستا ها قررار دهد.
    آمیر آبادی در ادامه، موضوع سختگیری تامین اجتماعی در خصوص بیمه قالیبافان را از جمله موارد بحث شده در جلسه مذکور برشمرد و افزود: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در بودجه سال 95 در ارتباط با این مساله و افزایش اعتراض های این صنف به تحقق نیافتن بیمه های تامین اجتماعی خود، قرار بر این شد تا مذاکرات و رایزنی هایی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور داشته باشیم.
    وی هم چنین بررسی مسائل کشاورزان و دامداران را از دیگر بحث های بررسی شده در جلسه مجمع ذکر کرد و افزود: با توجه به مشکلات متعدد موجود دراین زمینه به ویژه در بحث مشوق های صادراتی، تصیمیم گرفته شد تا با معاون وزیر جهاد کشاورزی مذاکراتی انجام گیرد، که البته پیگیری های رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این بحث ضروری است.
    وی با بیان اینکه در این مجمع نمایندگان در رابطه با راه و شهرسازی، 3 محور اصلی را به عنوان اولویت اصلی این حوزه تصویب کردند، افزود: بزرگراه شدن جاده های قم - سلفچگان و قم - جعفریه و همچنین 2 خطه شدن مسیر قم پردیسان تا کهک از جمله این مصوبات به شمار می آید که این مجمع همه گونه همکاری را در خصوص آن خواهد داشت.
    امیر آبادی هم چنین پیگیری بحث افزایش بودجه سازمان قطار شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو و همچنین صدور مجوز برای خط C و تداوم مونوریل تا حرم مطهر را از دیگر مصوبات این جلسه دانست و تصریح کرد: در این جلسه ضمن تاکید هر 3 نماینده در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در استان، مقرر شد تا استاندار با مشخص کردن تیمی اقدام های لازم را در راستای تسریع در حل مشکل مردم و سرمایه گذاران انجام دهد.
    وی با اشاره به تصمیم گرفته شده در خصوص پیگیری موضوع قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان از طریق وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: پیگیری طرح حرم - جمکران و اخذ تصمیم های کلان در خصوص جمع آوری راه آهن از سطح شهر قم و عبور قطار سریع السیر از ایستگاه مرکزی با تشکیل جلسه ای با حضور نمایندگان و مدیران اجرایی استان و وزیر راه و شهرسازی از جمله دیگر مصوبات مجمع نمایندگان قم بود.
    وی با بیان اینکه اعلام بودجه سال 96 از طرف استاندار به نمایندگان جهت پیگیری های لازم نیز از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می آید، اذعان داشت: در این جلسه همه نمایندگان کسب رضایتمندی مردم را مهمترین هدف خود عنوان و تاکید کردند، هر مدیر اجرایی که در این راه تلاش کند، مورد حمایت آنها قرار می گیرد.
    امیر آبادی، تشکیل جلسه ای با حضور وزیر نیرو در مجلس برای مدیریت سد کوچری و تعیین حقابه کشاورزان قم را نیز از جمله مصوبات این مجمع ذکر کرد و افزود: این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو